« tornar

Catorze centres educatius s’adhereixen al CDL

Amb aquesta iniciativa, la creació de la marca Centre adherit, el CDL ofereix als centres educatius la possibilitat de col·laborar en la promoció de l’excel·lència, entesa sempre com la suma de qualitat i equitat.

 

La degana del CDL, Josefina Cambra, va presidir l’acte de signatura acompanyada dels representants dels 14 primers centres educatius que s’han adherit a aquest projecte per gaudir dels avantatges que, a més, ofereix el Col·legi: borsa de treball, activitats internacionals, formació, l’ús dels espais o de la marca, entre d’altres.

Els centres educatius adherits són l’Escola Joan Pelegrí, la Fundació Llor, Euroaula. Centre d’Estudis Turístics, l’Escola Betània Patmos, l’Escola Sant Gregori, l’Escola IPSI, l’Escola Elisabeth, i la Institució Cultural del CIC, que inclou Virtèlia Escola de Música, l’Escola Thau Barcelona, l’Escola Thau Sant Cugat, el CIC Escola de Batxillerats, el CIC Escola de Cicles Formatius i el CIC Escola d’Idiomes.

Acte de signatura

L’acte de signatura va ser precedit per uns breus parlaments dels diferents representants dels centres educatius, en què es va coincidir en l’encert del projecte, sobretot per dotar els docents d’un referent de qualitat en l’oferta formativa.

En aquest sentit es va expressar Jacint Bassó, director docent de l’Escola Betània-Patmos, destacant l’oportunitat de crear sinergies en el triangle que conformen el Col·legi, els centres educatius i els seus professionals. Bassó va cedir la paraula a Ricard Pol, director del centre, que va felicitar el CDL per la iniciativa. Un dels moments emotius de l’acte va ser quan Pol va aprofitar l’ocasió per anunciar la seva jubilació i que el rellevaria Jacint Bassó. Bassó.

Montserrat Galí, directora de l’Escola Sant Gregori, va mostrar la seva satisfacció per formar part del grup d’escoles adherides a una institució “que té rigor”. I va destacar que d’aquest projecte “en poden sortir coses molt interessants davant del desordre d’opcions de formació que hi ha”, perquè els docents “no troben sovint els cursos adequats”.

Oriol Blancher, director de l’Escola IPSI, va destacar el “privilegi de formar part del club del Col·legi” i va destacar la “saviesa de la maduresa” de la institució. En aquest sentit, va demanar a les escoles “saber rebre el vostre feedback”.

Enric Masià, director de l’Escola Elisabeth, va expressar el seu compromís amb el fet de “venir a treballar per l’excel·lència” i va destacar l’oportunitat de compartir un mateix espai amb la resta de centres.

Per a David Valls, director d’Euroaula. Centres Estudis Turístics, aquesta era una “oportunitat” que no es volien deixar perdre i es va mostrar convençut de “poder sumar sinergies plegats”.

Mercè Velilla, directora de l’Escola Joan Pelegrí, va agrair l’oportunitat d’incorporar-se a aquest projecte perquè “en aquesta època de treball en xarxa no podem anar per separat”. Aquesta és “la garantia que ofereix el Col·legi”, segons Velilla, per l’experiència d’haver col·laborat en diferents projectes amb el CDL anteriorment.

Tomás Cabello, director de la Fundació Llor, va desitjar l’adhesió de més escoles i va oferir la seva voluntat “d’intercanviar i ajudar-nos en la formació”.

Finalment, Frederic Raurell, director de la Institució Cultural del CIC, va recordar la seva experiència d’hores formant-se al Col·legi, “al qual sempre m’he sentit molt proper i que ha estat una eina de suport”. Per a Raurell, el projecte representa aquest esperit en un moment en què “les escoles necessiten molt de suport, estar al dia i no perdre pistonada, en una societat canviant i de professions que encara s’han d’inventar”.

Per què adherir-se al CDL? 

El Col·legi fa un pas endavant en la seva llarga i fructífera relació amb els centres educatius, amb la voluntat d’enfortir-hi els vincles i de consolidar el protagonisme compartit en la promoció activa de l’excel·lència en l’ensenyament. Es tracta d’oferir la possibilitat que els centres educatius s’adhereixin a la institució amb la finalitat de promoure activament i col·lectivament l’excel·lència de l’ensenyament i l’aprenentatge des de la perspectiva de la cooperació institucional mútua. Aquesta col·laboració se suma a les sinergies que el Col·legi ja té establertes amb els seus col·legiats i aconsegueix una major connexió entre els diferents agents del sector.

Aquesta adhesió es concreta en la creació de la marca Centre adherit al Col·legi, que identificarà els centres de referència vinculats al Col·legi, amb el qual comparteixen l’objectiu de promoure l’excel·lència educativa. Aquesta adhesió, que es formalitzarà mitjançant la signatura d’uns acords i es difondrà amb l’ús de la marca Centre adherit creada ad hoc, proporcionarà un ventall d’avantatges als centres educatius.

Què impulsa aquesta iniciativa del Col·legi?

Els centres educatius, amb una llarga i exitosa trajectòria al nostre país, han contribuït, i molt, a promoure l’excel·lència educativa des de la governança de la comunitat educativa i, molt especialment, des del foment de l’exercici professional docent responsable i innovador. No és casual, doncs, que de sempre el Col·legi i els centres educatius hagin mantingut una estreta relació, compartint i intercanviant experiència i coneixement de manera dinàmica en el temps, amb un objectiu comú: els millors docents per a la millor educació.