« tornar

173904 - Intel·ligència emocional a l'aula. Com i per a què?

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat Presencial
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Milos Salgueda Colomer
Data Del 3 al 7 de juliol. De 8:30 a 11:30
Dies de dilluns a divendres
Adreça Escola Joan Pelegri. Consell de Cent, 14 AULA: Música
Total hores 15
Preu
Col·legiat65,00€
No col·legiat95,00€
Suplement10,00€

DESCRIPCIÓ

Curs pràctic sobre estratègies de consciència i autoregulació emocional útils per millorar la relació amb l'alumnat i promoure la pròpia salut emocional, introduint elements que ajudin a desenvolupar la competència emocional de l' alumnat.

Places limitades: 20

OBJECTIUS

Adquirir coneixements i estratègies que promoguin el desenvolupament d'una bona competència emocional del professorat que:

  • Els ajudi a gestionar els conflictes d'una forma positiva i per tant a millorar el clima d'aula
  • Els doni eines per afrontar positivament situacions emocionalment intenses que poden presentar-se a l’aula ( dols, ansietat, pors...)
  • Els serveixi per tenir cura de la pròpia salut emocional i per tant reduir l’estrès associat a la professió docent
  • Els ofereixi recursos per incloure aspectes de l'educació emocional en les diferents matèries per tal de poder treballar el tema de forma transversal

CONTINGUTS

• La mirada cap a un mateix com a educador. Com des d'aquí podem potenciar les capacitats dels nens/ adolescents
• Consciència emocional. Escoltar les emocions (pròpies i dels nens/adolescents) i entendre quina funció fan per poder donar-hi resposta
• Expressió i comunicació positiva de les emocions. Com ho fem nosaltres i com ho podem treballar en l’alumnat
• Breu introducció a les bases neurològiques de la resposta emocional
• Estratègies d'autoregulació emocional pròpia: conèixer el mindfulness i la meditació i el seu paper en la prevenció de l'estrès
• Com podem ensenyar estratègies d’autoregulació emocional a l’alumnat


« TORNAR