« tornar

181901 - Intel•ligència emocional a l’aula: com i per a què?

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat Presencial
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Milos Salgueda Colomer
Data Dissabte 21 d'octubre, 4 i 18 de novembre i 2 i 16 de desembre. De 9:30 a 13:30
Dies Dissabtes
Adreça Escola Joan pelegrí c/ Consell de Cent, 14 Barcelona (entrada per c/ Torre d'en Damians, 6)
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
No col·legiat95,00€

DESCRIPCIÓ


Curs pràctic sobre estratègies de consciència i autoregulació emocional que ens siguin útils per millorar la relació amb els nostres fills i/o alumnes i per promoure la pròpia salut emocional.

OBJECTIUS

Donar estratègies a mestres i professors perquè siguin conscients de les pròpies emocions en la relació amb els alumnes a l'aula, i que sàpiguen expressar-les i regular-les de manera que actuïn com a bons models per potenciar la intel·ligència emocional de l'alumnat.

Es donaran elements i estratègies que promoguin l'adquisició d'una bona competència emocional del professorat que:

a) Els ajudi a gestionar els conflictes d'una forma positiva i, per tant ,a millorar el clima d'aula
b) Els doni eines per afrontar positivament situacions emocionalment intenses que poden presentar-se a l’aula ( dols, ansietat, pors...)
c) Els serveixi per tenir cura de la pròpia salut emocional i, per tant reduir, l’estrès associat a la professió docent.
També s'oferiran recursos per incloure aspectes de l'educació emocional en les diferents matèries.

CONTINGUTS

• La mirada cap a un mateix com a educador. Com des d'aquí podem potenciar les capacitats dels nens/ adolescents
• Consciència emocional. Escoltar les emocions (pròpies i dels nens/adolescents) i entendre quina funció fan per poder donar-hi resposta
• Expressió i comunicació positiva de les emocions. Com ho fem nosaltres i com ho podem treballar en l’alumnat
• Estratègies d'autoregulació emocional pròpia: conèixer el mindfulness i la meditació i el seu paper en la prevenció de l’estrès
• Ensenyar estratègies d’autoregulació emocional a l’alumnat


« TORNAR