« tornar

21907 - Oposicions al cos docent de primària

Tipus Oposicions
Àrea temàtica Preparació d'oposicions - Primària
Modalitat Presencial
Nivell Primària
Coordinador Olga Schaaff Casals
Professorat Anna Gracia Chousa, ?lex Gimeno Peláez, Emma Basagaña Riqué, Lara Toro Lienas, Olga Schaaff Casals, Pilar Melcón Martínez, Sylvia del Amo Alcàcer
Data Del 27 d'octubre de 2018 al 9 de febrer de 2019. De 9:00 a 14:00
Dies Dissabte
Adreça CDL - Rambla de Catalunya 8, principal
Total hores 50
Preu
Col·legiat500,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores500,00€
No col·legiat750,00€

Aquest curs té per objectiu preparar la primera part de les oposicions de primària.
No està previst que l’alumnat faci tasques relacionades amb les classes presencials, fora de l' horari de classes, per ser corregides posteriorment pel professorat del curs. Es proposarà alguna tasca pràctica per dur a terme a l’aula i desprès ser reflexionada i debatuda a les classes.
En referència a les programacions està previst fer un curs al finalitzar aquests (inici el febrer) per garantir la seva compatibilitat.
 
Metodologia:
La formació  tindrà com a elements principals les experiències dels assistents en el seu context i la reflexió sobre la pràctica. Es vol incidir en l’actualització i la millora de la tasca docent, i aprofundir en el coneixement de la matèria, la didàctica i la pedagogia, per tal d’aprovar les oposicions.
Partint de les experiències d’aula i la pràctica dels docents ens proposem:
*        Analitzar la pròpia pràctica docent.
*        Analitzar bones pràctiques docents.
*        Reflexionar i construir conjuntament propostes de millora.
*        Actualitzar el coneixement d’elements teòrics i científics.

CALENDARI DE SESSIONS - TEMARI

Sessió 1
Característiques bàsiques del desenvolupament psicoevolutiu dels nens i nenes dels sis als dotze anys. La tutoria en l’educació primària.

Sessió 2
La concreció dels currículums en el marc del projecte educatiu del centre. Programació docent i l’atenció a la diversitat de l’alumnat. Principis i estratègies.

Sessió 3
L’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat en l’educació primària. Característiques, estratègies, tècniques i instruments d’avaluació.
 

Sessió 4
L’àrea de matemàtiques en l’educació primària: enfocament, característiques i propostes d’intervenció educativa.


Sessió 5
L’àrea de matemàtiques en l’educació primària: resolució de problemes, les magnituds i mesura, l’evolució de la percepció espacial, geometria, i propostes d’intervenció educativa.

Sessió 6
L’àrea de coneixement del medi natural en l’educació primària: enfocament, característiques i propostes d’intervenció educativa.

Sessió 7
L’àrea de coneixement del medi social i cultural en l’educació primària: enfocament, característiques i propostes d’intervenció educativa.
 

Sessió 8
L’àrea d’educació artística en l’educació primària: enfocament, característiques i propostes d’intervenció educativa.

Sessió 9
L’àrea de llengua catalana i literatura en l’educació primària. Manifestacions literàries més importants aplicades a l’educació primària.

Sessió 10
L’àrea de llengua castellana i literatura en l’educació primària: enfocament, característiques i propostes d’intervenció educativa. L’àmbit de llengües en l’educació primària: ensenyament integrat.