« tornar

Es presenta la 41a edició de l’Escola d’Estiu del CDL

El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (CDL) ha presentat la 41a edició de l’Escola d’Estiu en un acte inaugural amb la participació de Jordi Casassas, catedràtic d’Història Contemporània de la UB; Teresa Pijoan, directora general d’ESO i Batxillerat; Josefina Cambra, degana del CDL, i l’actuació de la coral del Col·legi.

L’acte, emmarcat en la commemoració del centenari de les Escoles d’Estiu –instaurades el 1914 per la Mancomunitat de Catalunya–, s’ha iniciat amb la benvinguda als ponents i assistents per part de Josefina Cambra. La degana del Col·legi ha explicat els diferents impulsos que aquestes escoles han tingut i el seu paper com a motor de la renovació pedagògica, que s’ha anat diluint en els últims deu anys fins a quedar en una opció estrictament formativa en l’actualitat. En aquest sentit, ha demanat una transformació de l’escola d’estiu en una eina d’influència que doni una empenta també a l’ensenyament.

Per la seva banda, Jordi Casassas ha explicat el context històric en què es va crear la Mancomunitat de Catalunya, i per tant. les escoles d’estiu, en una conferència magistral sobre “Enric Prat de la Riba i la seva generació de creadors inquiets”. Casassas, pensant en la crisi actual, s’ha mostrat optimista pel que fa a tornar a trobar la fórmula per encarar col·lectivament els anhels de futur, com la que va tenir la societat de principis del segle XX i que va fer possible l’anomenat “regeneracionisme”.

Finalment, Teresa Pijoan ha felicitat el Col·legi per la feina extraordinària que suposa presentar la 41a edició de l’Escola d’Estiu i ha mostrat la seva predisposició a continuar treballant conjuntament perquè n’hi hagi moltes més, malgrat el context de crisi que en dificulta la supervivència. Per Pijoan, que ha anunciat que ben aviat es farà pública la data de l’acte per celebrar el centenari d’aquestes escoles, és evident la importància que tenen com a eina vertebradora de l’educació del progrés del nostre país.