« tornar


Preguntes més freqüents sobre l'Escola d'Estiu

 

Com he d'iniciar el procés d'inscripció?

Un cop has triat un o més cursos i cliques Fer pagament, accedeixes a una pantalla en què hi ha dues opcions:

1. Si ets col·legiat o col·legiada, o si has fet algun curs del Col·legi, pots accedir a la inscripció directament com a usuari introduint el NIF (amb la lletra majúscula, sense espais ni guions) en els dos camps que hi ha al costat del botó "Iniciar sessió".

Se t'obrirà aleshores la fitxa d'inscripció, en la qual hi ha molts camps plens i alguns de buits. Has d'omplir els camps buits i, si hi ha alguna dada errònia, la pots corregir.

Finalment, cal clicar l'opció Continuar  i passes a la pantalla següent.

S'han d'omplir tots els camps. Si no, no es pot continuar

2. Si no ets col·legiat ni has fet mai cap curs del Col·legi, t'has de donar d'alta com a usuari nou omplint el formulari que hi ha sota Usuari nou,

S'han d'omplir tots els camps. Si no, no es pot continuar

On es fan els cursos?

Els cursos es fan a l'Escola Joan Pelegrí (Consell de Cent, 14. Barcelona). N'hi ha alguns que es fan en altres ubicacions; consulteu la programació.

Quan es tanca el termini d'inscripció?

El 30 de juny, mentre hi hagi places disponibles, llevat dels cursos en línia. En aquest cas, el termini s'acaba el 25 de juny.

Què és un curs semipresencial?

És un curs que consistex en unes classes presencials i unes hores de treball en línia.

En la descripció del curs trobareu les hores i els dies de les sessions presencials. No cal dir que el treball en línia es pot fer en el moment que més convingui a cadascú i el professor indicarà la data de finalització.

El treball en línia es du a terme a la plataforma Moodle del Col·legi.

Instruccions per a l'ús de la plataforma Moodle

Consells de navegació per als cursos semipresencials i en línia

  1. Clica la icona “Campus Virtual”, que trobaràs a la part dreta de la pàgina www.cdl.cat.
  2. Clica sobre el nom del teu curs. Hi podreu accedir fins al cap de tres mesos de la data de finalització.
  3. A la següent pantalla, escriu el teu nom d'usuari/ària i la contrasenya: ambdós són el teu NIF amb la lletra en minúscules. La contrasenya la podràs canviar posteriorment.
  4. Ja ets al teu curs. A partir d’aquí utilitza els recursos que el professorat del curs ha preparat per a tu. En especial et volem destacar dos espais de comunicació que et poden resultar molt útils. Pot ser que no siguin actius a tots els cursos, el professorat us orientarà en cada cas.
    1. FÒRUM: és un espai de comunicació asíncron, és a dir, el pots utilitzar en qualsevol moment. A un curs hi pot haver diversos fòrums, cadascun amb el seu nom i la seva finalitat, però tots estan identificats per la icona . Per accedir al fòrum clica sobre el nom que apareix al costat de la icona i segueix les indicacions que trobaràs a la descripció. Pots escriure sobre un tema iniciat o afegir-ne de nous. Als missatges també pots afegir arxius.
    2. XAT: és un espai de comunicació síncron, és a dir, necessita que hi hagi més d’una persona connectada alhora. Les sales de xat estan identificades per la icona . Com al cas del fòrum, clica sobre el nom que apareix al costat de la icona i segueix les indicacions que trobaràs a la descripció. Un cop a la finestra del xat, veuràs a la dreta les persones connectades en aquell moment. Per entrar-hi alguna aportació, escriu-la a baix de tot i clica “enter”.
    3. MISSATGES: és possible que al curs hi hagi actiu un bloc lateral per enviar missatges. En aquest cas, clica sobre “Missatges”, cerca la persona a qui vols enviar un missatge (des de la pestanya “Cerca”) i escriu el text que li vols fer arribar.

Disposeu d'un vídeo il·lustratiu a http://youtu.be/peHNdTZEWEs

Indicacions per al bon aprofitament del curs per part de l’alumnat

  • S’espera que tots els participants al curs realitzin la totalitat de tasques encomanades pel professorat. Les tasques s’han de presentar en els terminis establerts pel professorat.
  • El professorat serà qui estableixi la necessitat de repetir una tasca SI no s’adequa als objectius d’assoliment plantejats.
  • Es considera superat el curs i per tant amb dret a certificació, quan les tasques presentades corresponen almenys a un 80% de les requerides.
  • És obligatòria la comunicació amb el professorat en els terminis que s’estableixin. Aquest comunicació pot ser a través del Xat, els missatges interns, el correu electrònic o el Fòrum del curs.
  • És important que els participants treballin en grup, col·laborin i participin activament per tal d’aprofitar al màxim les oportunitats d’aprenentatge que ofereix l’entorn virtual.
  • Una vegada acabat el curs es podrà accedir a consultar la documentació durant un període de tres mesos.

« tornar