« tornar



Articles


Editorial. Notícies d’educació: l’informe PISA

Un any dóna per molt, en el camp de l’educació i en la majoria de camps. I com que ja ha passat un any, encara que sembli mentida, des que vau poder llegir el darrer número de la nostra revista, al moment de redactar aquest editorial ens hem trobar amb un bon nombre de temes que de ben segur han interessat, o poden interessar, als nostres col·legiats  veure més »


Pensar, llegir i escriure

Cicle Pensar, llegir, escriure

Carles Duarte
La humanització està íntimament associada a la paraula. És per mitjà del llenguatge articulat que ens hem enlairat pels territoris de l'abstracció i de la raó. El pensament necessita plasmar-se en mots, en frases, en textos per poder ser formulat, transmès, qüestionat  veure més »


Llegir

Cicle Pensar, llegir, escriure

Oriol Izquierdo
El Col·legi em demana que em faci dues preguntes amb vosaltres. La primera: què és llegir? La segona: sobre llegir a l’escola. Què us puc dir que no sapigueu sobre la lectura? I aleshores he recordat la iaia, que als anys seixanta era portera d'una finca al carrer Jesús de Gràcia. La iaia m’esperava a casa amb un munt de tebeos que havia aplegat quan retirava els diaris vells dels veïns. I que jo passava hores llegint  veure més »


Què és escriure?

Cicle Pensar, llegir, escriure

Marta Pessarrodona
La trilogia d’aquest seminari –pensar, llegir, escriure– en realitat es condensa en una de sola. Canviant la dita popular: que l’escriure no ens faci perdre el llegir. Afegim-hi el cogito, ergo sum cartesià i en traurem l’entrellat: llegeixo, ergo escric.  veure més »


El pícaro Guzmán de Alfarache y su relación con la mar y los barcos


Laureano Carbonell
El vaciado de la obra de Mateo Alemán proporciona un amplio conocimiento del mundo de los pícaros, la variedad de castigos a que podían ser sometidos, así como también las vicisitudes que podían sufrir a bordo cuando eran condenados a galeras, todo lo cual ha sido la base de este artículo.  veure més »


El coneixement científic i el saber de l’ètica. El paradigma de la medicina clínica


Màrius Morlans
El futur de la humanitat depèn, en gran mesura, del que fem amb el que sabem. El coneixement científic i la seva aplicació tecnològica, el que és conegut com el complex cientificotecnològic, pot modificar el medi ambient i el genoma dels éssers vius incidint en l’evolució de les condicions de vida i de la vida mateixa amb conseqüències imprevisibles  veure més »


Plàncton a l'aula


Josep Marlés
L’estudi del plàncton i especialment del zooplàncton constitueix un recurs que cal tenir en compte a l’hora de dissenyar experiències pràctiques en ciències experimentals, però com es pot recollir zooplàncton de manera fàcil i eficient?  veure més »


Llibres

La venjança dels Panteres Negres

Volianes de paper

La Fina Ensurts  veure més »


Llibres dels col·legiats

Secció destinada als llibres dels col·legiats  veure més »