Celebració del Dia del Docent al CDL

Col·legi Oficial

Al voltant del tema "De l'afectivitat a l'assetjament. Límits i estratègies de prevenció de conflictes per als docents" es va celebrar, el 7 d'octubre, a la seu del CDL, el Dia del Docent.

Al voltant del tema “De l'afectivitat a l'assetjament. Límits i estratègies de prevenció de conflictes per als docents” es va celebrar, el 7 d’octubre, a la seu del CDL, el Dia del Docent, acte organitzat en el marc de la Comissió d’Ensenyament de l’Associació Intercol·legial de Catalunya  .

Va presentar l’acte el president de la Comissió d’Ensenyament i degà del CDL, Àlex Rocas, i a continuació es va dur a terme el debat amb cinc expertes moderades per Carme Panchón, professora de la Facultat d'Educació de la UB i membre de la Junta del CDL.

Hi va intervenir en primer lloc Mamen Artero, arquitecta de Globus Vermell i responsable del programa educatiu del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya, que va parlar de la importància dels espais físics al centre educatiu, que permetin una relació transparent entre tota la comunitat educativa. Judith Miró, directora de l’INS Sant Quirze del Vallès, va afirmar que un assetjador i un docent no poden ser la mateixa persona i va parlar de la importància de la selecció prèvia dels docents. A continuació, Pilar Polo, psicòloga del centre Vicki Bernadet d’atenció a l’abús sexual infantil, va ser molt clara respecte a casos concrets d’assetjament sexual i d’altres tipus i sobre la importància que es doni a aquesta problemàtica molta més visibilitat i difusió de la que té. Anna Vall, mediadora i professora associada de la Universitat de Barcelona, va parlar de la importància de la mediació i de construir cercles on els diferents actors de la comunitat educativa se sentin còmodes i tinguin confiança per poder expressar-se. Maite Aymerich, directora general de Currículum i Personalització del Departament d’Educació, va parlar de les iniciatives i polítiques que s’estan implantant des del Departament per poder identificar, prevenir i/o resoldre els casos que es presentin.

Després de les excel·lents intervencions, es va obrir un ric i ampli debat amb el públic.