Aránzazu Garcia Larrosa, Maria Isabel Hernández Rodríguez, Sílvia Lope Pastor, Víctor López Simó, Marta Simon Esteve, Marga Vidal Fàbregas
De l'octubre de 2022 al març de 2023
Divendres
De 16.00 a 20.00 h
80
En línia
Aquest curs forma part del Pla de Formació del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
560,00 €
800,00 €
560,00 €
D’acord amb la publicació del Departament d’Educació de les pròximes convocatòries de processos d’estabilització de plantilles docents,[1] hem dissenyat els objectius del curs d’actualització de coneixements de l’àmbit de la física i la química.
L’objectiu global del curs és capacitar els docents per actualitzar els continguts i coneixements específics del temari de les oposicions, i alhora treballar la competència didàctica de generar situacions d’aprenentatge adients a l’educació secundària per gestionar la transferència de sabers i el desenvolupament de les competències científiques que es despleguen en els currículums d’ESO i batxillerat.
Metodologia
L’estructura del curs està dissenyada per a un desplegament virtual en sessions de treball de quatre hores.
Durant les sessions es presentaran les idees científiques rellevants relacionades amb els diferents temes i s’exploraran diversos recursos didàctics per treballar-les a l’aula. També es compartiran idees relacionades amb les produccions dels participants i s’aclariran els possibles dubtes.
Cada sessió estarà estructurada al voltant de blocs temàtics, alternant els de Física i de Química. En la primera part es revisaran els conceptes clau de cada bloc i en la segona part s’analitzarà el seu desplegament segons els nivells educatius, els contextos que permeten treballar-ho i les situacions d’aula que es poden plantejar.
Cada sessió haurà de garantir les eines perquè cada docent pugui dissenyar l'índex per desenvolupar els temes del bloc de temari desplegat i un ventall de contextos i situacions d’aula per configurar la seva unitat didàctica sobre els sabers i les competències específiques.
Llicenciada en Químiques (UB). Postgrau en formació de professors de tecnologia (UPC). Postgrau en habilitats professionals en l’àmbit educatiu (UB). Professora d’ensenyament secundari, en l’especialitat de Física i Química. He format part de diferents equips directius i he participat en projectes d’innovació centrats en l’ús d’eines digitals, la indagació en ciències i l’educació STEAM. Coautora de diverses comunicacions sobre l’ensenyament de la física i la química.
Doctora en Biologia. Màster en didàctica de les matemàtiques i les ciències experimentals. Catedràtica d’ensenyament secundari. Professora en el Màster de formació del professorat de secundària de la UPF. Vinculada a la formació permanent del professorat de ciències d’ensenyament secundari, ha participat en diversos programes de formació, cursos, seminaris i coordinació de grups de treball. Autora de diversos llibres de text i articles de didàctica.
Llicenciat en Física. Doctor en Didàctica de les Ciències per la UAB. He compaginat la recerca en ensenyament-aprenentatge de les ciències al CRECIM amb la docència a secundària com a professor de Física i Química. Pertanyo al Consell editorial de les revistes Alambique i Ciències, i coordino el grup de professorat DIATIC. M'interessen les pràctiques de modelització i indagació, la comprensió de conceptes científics i l'ús de sensors i simulacions als laboratoris de ciències.
Assistència i participació almenys al 80% i elaboració de les tasques proposades.
Les sessions seran els divendres de 16 a 20 h