« tornar

202010 - Mindfulness per a educadors (pendent de reprogramació)

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Agustí Guisasola i Prados
Data del 3 de febrer al 23 de març del 2020. De 18:30 a 20:30
Dies dilluns
Adreça Rbla. de Catalunya, 8 Col·legi de Llicenciats
Total hores 16
Preu
Col·legiat60,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores60,00€
No col·legiat95,00€

Atesa la situació d’emergència sanitària actual, i davant la incertesa que tenim sobre aquesta situació, us informem que, en no ser possible avançar de manera virtual les sessions afectades per la suspensió d'aquest curs, les sessions es recuperaran de manera presencial tan bon punt sigui possible, fent tots els ajustos que calgui per garantir la seguretat dels assistents.

DESCRIPCIÓ 

Curs orientat a millorar l’atenció, reduir l’estrès i gestionar millor situacions complexes en l’àmbit professional i personal. Emfatitza la capacitat d’aturar-se abans d’actuar, facilitant l’aprenentatge per respondre en lloc de reaccionar i poder adoptar maneres d’actuar més positives i eficaces.

 OBJECTIUS 

- Conèixer què és el mindfulness com a intervenció psicoeducativa.

- Desenvolupar en docents i orientadors l’atenció plena per conrear l’equilibri emocional i reduir la influència dels nostres habituals patrons negatius de percebre i jutjar la realitat, en la vida personal i professional com a docents.

- Millorar la regulació de les nostres emocions estant-hi receptius i prenent consciència de la nostra capacitat per modular les emocions pròpies i les dels altres.

- Promoure la comprensió i el creixement personal, gestionant el lideratge, la comunicació, l’empatia, la creativitat i altres habilitats socioemocionals de manera eficaç.

- Experimentar l’atenció plena vivint el “l’aquí i ara” a través de la pràctica del mindfulness.

- Millorar el clima de l’aula i la posada en pràctica d’eines per a la prevenció i resolució de conflictes en professors i alumnes.

  CONTINGUTS

 - Què és i què no és el mindfulness. Demostracions científiques de la seva eficàcia.

- Orígens de l’atenció plena com a pràctica meditativa i com a intervenció psicoeducativa a Occident.

- La importància de l’atenció en l’aprenentatge i de la relaxació en la salut.

- Els vuit moments mindful del dia.

- Les vuit actituds mindfulness: l’ètica del model MBSR.

- Estructura, teoria i pràctica de la meditació formal laica.

- Altres tipus de meditació: body scan, deambulant, atenció a la respiració, mindfuleating, Metta, etc.

- El paradigma del temps psicològic en el mindfulness i l’estrès, l’ansietat i altres trastorns.

- La presència al mindfulness versus el jo narratiu.