« tornar

202700 - 10 eines tecnològiques 2.0 per @ tu mestre, encara serveixen les receptes!

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Semipresencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data del 20 de gener al 17 de febrer del 2020. Sessions presencials dilluns dies 20 i 27 de gener i 3 i 10 de febrer . De 18:30 a 20:30
Dies dilluns
Adreça Rbla. de Catalunya, 8 Col·legi de Llicenciats
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat100,00€

Descripció

Aquest curs està destinat a mestres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat. Vols conèixer les deu principals eines que t’ajudaran en la teva tasca docent per a la creació de material didàctic i la teva gestió interna de dades com a mestre?

Continguts:

De cada eina se n’oferiran altres de semblants dins de l’apartat de l’eina per complementar la formació personal. No hi ha prefixada una seqüenciació de temari i dies, tot i que es mostra un ordre proposat. Abans del curs, en els dies previs, s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació. El desenvolupament del curs anirà en l’adaptació del professor al ritme i les necessitats del grup.

 10 eines 2.0:

· Slideshare, Scribd, Calameo, Authorstream, Issuu i Wiziq., eines repositori amb diverses prestacions, a part de la funció d’emmagatzematge i compartir.

· Thatquiz (avaluació en línia). Vols fer una intranet per crear proves avaluatives d’accés als teus alumnes? Crea la classe de treball en línia. Envia deures en línia i segueix els progressos d’alumnes: Thatquiz et genera gràfiques i et dona dades. Altres eines d’avaluació.

· Fes un site amb Google, enriquit amb els serveis de Google Docs com a eines de treball cooperatiu i altres recursos de la xarxa (eines similars recomanables: Wix, Webnode).

· Enregistra amb Audacity i publica en línia els teus enregistraments sonors. Enregistra la veu, barreja música i efectes i publica’l al teu site.

· Kahoot, una manera divertida d’aprendre concursant. Crea les teves preguntes, en diversos formats, i fes que els teus alumnes concursin, per ordinador, mòbil, tauleta, projectant els resultats. Eina recomanable: QSM (eina similar per fer servir des d’USB).

· Còmics en línia: Goanimate, Pixton, Toondoo són els principals serveis per generar còmics artístics i d’animació. Adients per ser utilitzats pels alumnes per treballar la llengua.

· Photopeach: eina en línia per compondre arxius amb imatges en slide automàtic i Quiz de preguntes en línia incorporat, amb música de YouTube. De fàcil ús. Els efectes en passar les imatges són molt efectistes.

· Screencast-o-matic: eina en línia per realitzar tutorials de vídeo. Es registra el que es fa en pantalla, es permet enregistrar la veu de la persona, visualitzar via webcam. Genera un arxiu de vídeo per publicar. Destaca el fet que en un quadre petit es pot visualitzar la persona que parla. Es pot pujar directament a YouTube. Eina complementària: Apowersoft.

· Mapes conceptuals: Bubble, Text2Mindmap i els mapes mentals. Fes un mapa conceptual de manera ràpida i exportable i descobreix altres eines de gran utilitat.

· Symbaloo, o com presentar un escriptori visual amb les teves principals aplicacions o links.

Objectius

·       Adquirir coneixement de les eines 2.0 presentades i les seves característiques.

·       Utilitzar les eines 2.0 exposades en el curs i crear material operatiu.

·       Conèixer la utilitat de l’eina en la tasca docent del mestre i les seves possibilitats per a l’etapa o nivell en què es treballa.

Objectiu 1:

            El docent ha de ser capaç de generar material avaluatiu en línia adreçat als seus alumnes incorporant diversos mitjans tècnics i lúdics, i poder-ne fer seguiment de les dades.

Objectiu 2:

El docent ha de ser capaç gestionar els principals usos que ofereix Google, en la creació d’un site, l’enriquiment d’aquest, i implementat pel treball cooperatiu per mitjà de documents compartits incrustats.

Objectiu 3:

El docent ha de ser capaç de crear i gestionar uns repositoris de continguts digitals atractius per a l’alumnat i útils per al mestre.

Objectiu 4:

El docent ha de ser capaç d’enregistrar àudio, incloure-hi sons i músiques i generar un vídeo tutorial adreçat als alumnes, posicionat a YouTube o Drive Google.

Avaluació:

De cada bloc d’eines, es destinarà una part important a la creació d’un producte experimental personal per part de l’assistent al curs. Creació de productes propis d’aplicació: al llarg del curs, l’assistent haurà de triar dos o tres productes que veuria de futurible aplicació en funció dels seus interessos a curt termini. Es treballaran d’una manera més concreta aquestes eines i se supervisaran. Avaluarem les eines i el criteri de l’alumne en la participació. Es reflexionarà sobre aspectes de l’eina, per mitjà dels fòrums, i les seves possibles aplicacions a l'aula. Avaluarem que sigui compartit el producte: hi haurà eines que un cop creades seran compartides, i també algunes d’elles possibilitaran la interacció en línia entre uns i altres assistents.

Nota: És imprescindible que cada alumne porti el seu ordinador portàtil.


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »