« tornar

203002 - Dinàmiques de cohesió de grup i gestió d’aula positiva

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat
Data de l'1 al 10 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 20
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

Jocs i estratègies per afavorir la cohesió del grup petit i gran, la motivació i el treball en equip.

 Objectius

  • Aprendre a escoltar-nos i millorar la relació i l’atenció amb nosaltres i els altres.
  • Fomentar la cohesió de grup.
  • Aprendre tècniques per a la mediació i la resolució de conflictes.
  • Millorar la nostra autoestima i la comunicació amb l’entorn.
  • L’empatia, l’assertivitat i saber posar límits saludables.
  • Desenvolupar l’escolta activa i les habilitats cognitives.
  • Ensenyar a utilitzar el joc com una eina d’aprenentatge.
  • Aprendre a relaxar-nos i relaxar els alumnes.
  • Millorar la relació i la cura d’un mateix i dels altres.
  • Com gestionar les nostres emocions de manera saludable.
  • Aprendre tècniques d’autoajuda i de creixement personal.
  • Recursos per motivar als alumnes.

  

Metodologia

Curs pràctic basat en la educació emocional i la psicologia positiva.

Es realitzaran dinàmiques de treball individual, de dos en dos, en grup reduït, en grup sencer amb la finalitat de descobrir les nostres qualitats, habilitats i potencial. El fet de treballar en grup ens ajuda a relativitzar les inquietuds de la vida quotidiana, a relacionar-nos millor, a comunicar-nos i a expressar-nos lliurement.

Es proposaran dinàmiques de reflexió, de posada en comú i de desenvolupament personal.

S’atendran propostes individuals tenint en compte les expectatives del grup

 Avaluació

Es farà una prova pràctica l’últim dia del curs, aportant una proposta relacionada amb el temari treballat i que hagin experimentat a l’aula durant el curs.