« tornar

203003 - El cervell que aprèn: una mirada introductòria a les dificultats d’aprenentatge des de la neurociència

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Iolanda Nieves de la Vega Louzado, Núria Tomàs García, Noemí Royes Rodríguez
Data del 6 al 10 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

Ens proposem, d’una banda, apropar-nos al coneixement del cervell que aprèn, a les funcions executives i al seu impacte en el procés d’aprenentatge, i, de l’altra, fer una mirada inicial als trastorns d’aprenentatge a través d’eines, estratègies i orientacions pràctiques, que cada docent podrà analitzar, adaptar a la seva tasca docent i realitat educativa per tal de transformar-la, de manera fonamentada i crítica.

Fem un recorregut que parteix d’evidències de la neurociència, ens apropem a la connexió amb els processos d’aprenentatge (neuroeducació) i busquem de quina manera i amb quines estratègies podem fer-ho visible a l’aula i afavorir un impacte positiu en i amb els estudiants i amb el nostre propi desenvolupament professional.

Objectius

La neuroeducació ens dona una oportunitat d’enfocament integrador i multidisciplinari que, sobre la base d’evidències científiques, ens permet apropar-nos al cervell que aprèn amb l’objectiu d’incidir i millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge.

  • Apropar-se al cervell des d’una perspectiva neuroeducativa per conèixer-ne el procés/les etapes de desenvolupament i com aprèn.
  • Conèixer les funcions executives, l’atenció, la memòria, l’estrès i la seva relació amb l’aprenentatge.
  • Treballar el concepte de “normalitat” en els processos d’aprenentatge.
  • Conèixer de forma inicial alguns tipus de dificultats d’aprenentatge atenent a la descripció, simptomatologia i algunes formes d’abordatge a l’aula.

Metodologia

Les nostres formacions parteixen d’una mirada vivencial i reflexiva, en què els docents som part activa de les diferents propostes i dinàmiques, i co-creadors de coneixements a través d’espais de diàleg i reflexió.

 Avaluació

Diari d’aprenentatge, mitjançant quadern de treball, que permeti la reflexió i la incorporació fonamentada d’innovació en la pràctica a l’aula.