« tornar

203005 - Disseny i impressió 3D a l’Escola

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Herminio Manzano Bojados
Data del 6 al 10 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

El curs permetrà adonar-nos que el disseny i la impressió 3D són tecnologies molt senzilles d’usar en el context escolar i que poden ajudar a motivar l’alumnat i donar-los eines per a la resolució de projectes STEAM.

Aprendrem a dissenyar objectes tridimensionals usant el programari al núvol Tinkercad. Convertirem els nostres dissenys en objectes imprimibles amb el programa Ultimaker Cura. Imprimirem els nostres dissenys amb les impressores 3D disponibles a l’Escola Joan Pelegrí: Anet A8, BQ Hephestos 2 i Sigma BCN 3D.

Crearem objectes 3D usant l’entorn CodeBlocks, que és un entorn de programació senzill basat en la filosofia de Scratch.

Imaginarem com podem usar el disseny i la impressió 3D amb l’alumnat.

Coneixerem els repositoris de models més importants a internet.

 Objectius

  • Conèixer i practicar el procediment de disseny, dibuix i modelatge de figures 3D amb un programari de CAD senzill (Tinkercad).
  • Imaginar entorns d’ús de la impressió 3D entre l’alumnat dels diversos nivells.
  • Encabir el treball de disseny i impressió 3D en les competències digitals transversals de secundària.
  • Conèixer i usar el programari per preparar la impressió dels dissenys 3D (Cura).
  • Assumir els processos d’exportació i importació de fitxers entre els diversos programes necessaris per imprimir 3D.
  • Saber com funcionen les impressores 3D disponibles i els procediments mecànics d’impressió.
  • Conèixer els diversos tipus de material d’impressió.
  • Dissenyar peces i elements 3D més complexos i que tinguin una utilitat real.
  • Dissenyar objectes senzills amb el llenguatge de programació Codeblocks de Tinkercad.
  • Usar els repositoris de dissenys 3D a internet.

 

Metodologia

El nostre mètode de treball es basarà en aprendre mentre fem. Les sessions seran fonamentalment pràctiques. Organitzarem les sessions de classe de tal manera que sempre hi haurà una estona de treball pràctic dirigit pel professor i un temps de treball autònom supervisat per resoldre reptes concrets. També ens organitzarem per poder tenir tothom l’experiència d’imprimir algun dels objectes dissenyats.

 Avaluació

Disseny d’objectes senzills.

Impressió dels objectes dissenyats (cadascú al menys un dels models)

Creació de programes per construir objectes senzills.