« tornar

203201 - Joan Brossa i la poesia experimental

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Judith Barnés Martín
Data del 6 al 10 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

En el marc de l’exposició temporal “Joan Brossa, Josep Iglésias del Marquet, Guillem Viladot. Poesia concreta. Petite Galerie, Lleida, 1971”, que s’inaugurarà a la seu de la Fundació Joan Brossa a mitjan juny, el servei educatiu de l’entitat proposa un programa formatiu per tal d’eixamplar el concepte poesia i d’experimentar amb el llenguatge poètic des de diferents vessants: experimentació literària, visual, sonora i performàtica.

Per tal de fer-ho possible, partirem de la creació dels tres màxims representants de la poesia experimental catalana: Joan Brossa, Guillem Viladot i Josep Iglésias del Marquet.

 Objectius

  • Tenir un coneixement més ampli de la poesia experimental.
  • Posar el focus d’atenció en els processos creatius i no tant en els resultats.
  • Desenvolupar projectes educatius transversals a l’aula.
  • Fer ús dels dispositius mòbils i de les xarxes socials des d’un punt de vista creatiu.

 

Metodologia

Cada sessió se centrarà en un aspecte: poesia urbana, poesia literària, poesia sonora i performàtica, poesia visual i poesia experimental.

El curs serà extremadament pràctic i participatiu. Hi haurà molt de diàleg i el treball en equip serà habitual. Cada sessió començarà amb una pregunta o exercici que activarà la sessió. Les diferents sessions es desenvoluparan a la seu de la Fundació Joan Brossa i a l’espai urbà.

Es donaran recursos i eines per aplicar i treballar a l’aula. De fet, es demanarà als participants que facin una memòria visual a partir de l’aprenentatge adquirit durant les diferents sessions. Aquestes memòries seran presentades a la darrera sessió de treball.

Avaluació

Cada sessió començarà amb una pregunta o un exercici que activarà conceptes i dinàmiques. A més, entre les diferents sessions es demanarà als participants que preparin o que portin coses per a la sessió següent.

La memòria visual a presentar durant la darrera sessió acabarà de fer visible el correcte assoliment dels objectius.