« tornar

C203212 - Una nova manera de llegir que estimula l’alumne a la lectura

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat en línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Zeneida Sardà Homs
Data de l'1 al 10 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs inclou a la seva programació sessions virtuals a temps real mitjançant la plataforma Microsoft Teams. Us preguem que feu atenció als dies i les hores establertes per a les sessions.

S’habilitarà, també, una plataforma Moodle per al curs, a fi de dur a terme, si s’escau, les activitats asíncrones.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic

Descripció

Aquest curs busca desvetllar l’interès de l’alumne a través d’un treball de recerca senzill que se centra únicament i exclusivament en les paraules. No ens fixem en la història narrada, sinó en els efectes emocionals que el text produeix en el lector.

Objectius

  • Adquirir una nova tècnica d’abordatge dels textos literaris que facilita i potencia la comprensió lectora alhora que converteix en un joc el treball de l’alumne.
  • Recuperar el plaer de la docència de la lectura.

Metodologia

Llegim un text de 10 a 20 línies diferent en cada sessió.

Busquem els camins seguits per l’autor per produir els efectes que transmet el text. Cada camí és la peça d’un trencaclosques que construïm al final de la sessió.

El curs es realitzarà mitjançant activitats síncrones i asíncrones. 

En relació a les connexions en temps real, es realitzaran, mitjançant la plataforma Microsoft Teams els dies següents: 

Dilluns 6 de juliol, de 10 a 13 h

Dimarts 7 de juliol, de 10 a 13 h

Dimecres 8 de juliol, de 10 a 13 h

Dijous 9 de juliol, de 10 a 13 h

Divendres 10 de juliol, de 10 a 13 h
 

1a Sessió

1-Victor Català, Solitud

2-Susana Tamaro, Vés on et porti el cor

 2a Sessió

3-Jesús Moncada, El cafè de la granota

4-Heminway, El vell i el mar

 3a Sessió

5-Maria Barbal, Pedra de tartera

6-Joseph Conrad, El cor de les tenebres

 4a Sessió

7-Albert Sanchez Piñol, La pell freda

8-Philippe Delerm, Mullarse les espardenyes

 5a Sessió

9-Kafka, El Procés

10-G GMárquez, Cien Años de Soledad

 Avaluació

L’avaluació es farà a partir de la participació activa de l’alumne a classe (80%) i d’un treball final, que consistirà en la resolució d’un text literari seguint el mètode explicat durant el curs (20%).


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »