« tornar

203217 - L’ Ensenyament de la gramática de l’anglés un enfocament reflexiu, competencial i comparatiu

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Jaume Mateu Fontanals
Data del 6 al 10 de juliol . De 16:00 a 19:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

L'objectiu d'aquest curs és presentar als professors d’anglès eines per aplicar un enfocament reflexiu i competencial a l’ensenyament de la gramàtica de l’anglès.

De manera més general, volem afavorir una nova forma d'estudi de la gramàtica, transversal i orientada a les competències, que també es pot aplicar a les llengües segones. El curs planteja un ensenyament de la gramàtica diferent, que busca fomentar en els alumnes l'actitud inquisitiva i la capacitat crítica.

A través de la gramàtica, volem ensenyar a observar, a relacionar causes i efectes, a generalitzar i a argumentar. Això es pot fer també amb les llengües estrangeres, sobretot si s’adopta un punt de vista comparatiu, en què l’anglès s’estidia en paral·lel al català i el castellà.

 Metodologia

Les sessions seran pràctiques. Els professors plantejaran exercicis que s'aniran resolent conjuntament. Hi haurà una part de la sessió dedicada a "treball en grup" (tipus taller) per solucionar els exercicis.

 Objectius

- Plantejar una manera de tractar les dades gramaticals que fomenti la reflexió, la capacitat de generalització i la capacitat crítica.

- Presentar maneres pràctiques de treballar la gramàtica a l'aula.

 Continguts

  1. Les gramàtiques de l’anglès i el català/castellà: l’enfocament comparatiu.
  2. Exercicis de gramàtica aplicats a l’anglès.
  3. Estructures sintàctiques bàsiques de l’anglès (I).
  4. Estructures sintàctiques bàsiques de l’anglès (II).
  5. Aspectes aplicats de l’ensenyament de l’anglès: writing.

 

Avaluació

Es tracta d’un curs teòrico-pràctic sobre l’ensenyament de la gramàtica de l’anglès. Només es demana la participació activa dels alumnes durant les sessions.