« tornar

203703 - L’aula digital (transversal)

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat En línia
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat
Data del 6 al 20 de juliol. De 23:00 a 0:00
Dies tots els dies
Adreça on line
Total hores 30
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

Descripció

Quina és la realitat educativa dels nostres alumnes? A casa disposen de portàtils, tauletes, mòbils, consoles... L’escola no pot obviar aquest fet: ha d’adaptar l’aprenentatge presencial amb el virtual. S’ha d’estendre en l’espai i el temps deixant un paper important als alumnes a través d’un servei complet, actualitzat i atraient. Un espai on els alumnes, a més d’aprendre matemàtiques, català, idiomes o ciències, aprenen també a comunicar-se amb responsabilitat en l’intricat món d’Internet.

 Objectius

  • Proporcionar al professorat recursos informàtics per a l’organització de l’aula i de la seva tasca docent.
  • Conèixer i fer servir com a eina didàctica els serveis de la xarxa Internet (web de la XTEC, portal edu365.cat i altres), eines 2.0 (Google Drive, Dropbox...).
  • Conèixer el programa eduCAT 2.0 i els espais d’informació, acompanyament i formació corresponents.
  • Comunicar-se i col·laborar en entorns digitals.
  • Actuar de forma responsable i segura en entorns digitals.
  • Integrar estratègies de treball en línia a l’aula.
  • Donar pautes per a l’ús dels sistemes de projecció interactiva a l’aula.
  • Explorar els principals recursos educatius disponibles, especialment els produïts i compartits per docents i alumnat.
  • Seleccionar de manera crítica materials didàctics per a l’aula digital, tot respectant la propietat intel·lectual.
  • Elaborar materials didàctics per a l’aula digital i publicar-los utilitzant una llicència de continguts adequada.
  • Promoure la reflexió sobre la pràctica educativa al centre i les possibilitats d’ús del vídeo digital a la xarxa en la tasca comunicativa.
  • Conèixer els codis i les estructures narratives del llenguatge audiovisual.
  • Aprendre l’ús didàctic dels codis QR.
  • Aprendre a desenvolupar projectes audiovisuals: plantejaments, guió, enregistraments, edició, publicació.
  • Revisar bones pràctiques de centres on la utilització del vídeo sigui una part important en la pràctica docent.
  • Explorar les possibilitats de les tauletes. Avantatges i inconvenients.
  • Controlar accés a internet i funcions de les tauletes.
  • Desenvolupar i conèixer competències digitals com l’ús, cura i manteniment de les tauletes.
  • Conèixer les principals icones de les tauletes i el seu ús.

 

Metodologia

Curs de Moodle de cinc blocs:

  • La pissarra digital interactiva
  • El vídeo
  • Les eines web
  • El núvol
  • Tauletes

 Avaluació

Els professors inscrits realitzaran pràctiques als cinc mòduls del curs i faran un lliurament obligatori en cadascun d’aquests.