« tornar

203801 - Poesia, cos i música: jocs i creacions per treballar la música i la paraula de manera transversal

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Música
Modalitat Presencial
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Mariona Sagarra Trias
Data del 6 al 10 de juliol. De 12:00 a 15:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

 Descripció

Aquest curs vol ser un aproximació i sensibilització a la veu, el cos, la poesia i la didàctica de totes aquestes matèries. És una proposta per parlar de la poesia que trobem en el nostre dia a dia, en els sons de les paraules que diem, les que existeixen i les que ens inventem. Recitem amb el nostre cos i la nostra respiració, component-li una música, ballant el seu ritme i escoltant els seus silencis. Diem el poema i li buscarem altres sortides, altres solucions, altres mots.

És una proposta per sensibilitzar al màxim tots els participants sobre la importància de tenir cura del cos, de la veu, de la respiració, la concentració, de tot allò que ens fa mantenir-nos amb l’energia activa. En definitiva, apropar-nos a la màgia de les paraules i la música des de la naturalitat.

 Objectius

  • Creació musical a partir de la paraula. Poesia musicada.
  • Estimular els jocs a partir de la paraula, el cos i la música.
  • Potenciar el desenvolupament individual i alhora col·lectiu de la creació sonora amb la paraula poètica i la implicació corporal.

 Metodologia

Treballar la veu i el cos amb els participants. Coneixement d’anatomia corporal i vocal. La respiració costodiafragmàtica, els ressonadors, l’articulació, el control de la postura, relaxació general i de la musculatura laríngia, la propiorecepció dels nostres òrgans.

Emissió de la veu: les emocions i els seus estímuls sonors, l’expressió vocal i els sentits (olor, olfacte, tacte...). El ritme de la paraula, la projecció de la veu, sonorització de textos, la respiració.

Crear jocs: la paraula musicada, la música ballada, paraula en moviment, la veu en el moviment i el moviment de la veu.

Recursos expressius: el to, el timbre, la intensitat i el ritme. Explorar i desenvolupar segons les necessitats creatives d’un text.

Propostes didàctiques de poesia, veu i música. Eines i recursos, estratègies i tècniques per als mestres, pedagogs que serveixin per desenvolupar idees i materials per als futurs alumnes: nens i nenes, joves...., treballar la paraula, la veu i la música en totes les etapes evolutives.

 Avaluació

En finalitzar cada sessió es farà un repàs i recopilatori de la informació i material treballat aquell dia.