« tornar

203908 - Lideratge pedagògic de l’equip humà

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat Presencial
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat
Data del 6 al 10 de juliol. De 12:00 a 15:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça Consell de Cent, 14. Escola Joan Pelegrí
Total hores 15
Preu
Col·legiat68,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores68,00€
No col·legiat98,00€

 Descripció

L’acció formativa està orientada a facilitar eines d’autolideratge personal i lideratge pedagògic per a directors i directores i caps d’estudi de centres de primària i secundària. Liderar vol dir aprendre a canviar estats emocionals per influir en les persones de l’equip, però també implica primer ser conscient dels propis i saber gestionar-los.

Objectius

  • Desenvolupar eines d’autolideratge dins l’àmbit pedagògic.
  • Conèixer i desenvolupar les habilitats personals i professionals com a líder pedagògic d’un centre de primària o secundària: gestionar persones des de la intel·ligència emocional.
  • Aprendre a canviar estats emocionals d’un mateix i de l’equip.
  • Influir en les emocions i les accions del nostre equip humà: de la implicació a l’autogestió.
  • Gestionar el lideratge pedagògic dins l’escola o institut gràcies a l’assertivitat.

 

Metodologia

Les sessions són accions de formació de curta durada, breu i intensa i molt experiencial. Combina exposicions teòriques molt sintetitzades amb exercicis, jocs de rol, anàlisi de casos reals i simulacions.

Es pretén que, des de la vessant lúdica, el curs sigui experiencial i inspiri els participants a la reflexió i a l’acció en la seva pràctica habitual.

 Avaluació

Treball individual mitjançant exercicis de reflexió per a compartir.

Joc “provocar entusiasme”: generar emocions des de la corporalitat, el moviment i l’enfocament.

Treball en equip mitjançant exercicis de reflexió per a compartir.

Role play de situacions reals i inventades.

Simulació de reunions d’equip al claustre.

Simulació de fer critiques constructives.

Role play: “La Taronja”