« tornar

CF003 - Activitats de context per a les matemàtiques d’ESO

Tipus El Col·legi al vostre costat: formació oberta i en línia
Àrea temàtica Ciències i matemàtiques
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Mikel Martín Relancio
Data Del 23 d'abril al 5 de maig. De 0:00 a 0:00
Dies En línia
Adreça
Total hores 10
Preu
Col·legiat0,00€
No col·legiat0,00€

Objectius

Conèixer algunes de les conclusions de diferents organitzacions reconegudes de didàctica de les matemàtiques i de les publicacions de les institucions.

Descobrir algunes diferències entre la metodologia reproductiva i la metodologia productiva.

Conèixer l’estructura per dissenyar activitats d’aprenentatge matemàtic productives a partir del context.

Descobrir diferents exemples posats en pràctica en tots els cursos de l’ESO en el col·legi Llor.

Ser capaç de plantejar alguna activitat amb aquesta metodologia.

Descobrir la potencialitat d’algunes eines i recursos: Symbaloo, Geogebra, properes publicacions d’editorials...

Descripció

El curs presenta una metodologia d’aprenentatge de les matemàtiques a partir del context real, de la manipulació, de la pràctica, de la recollida de dades i la recerca de patrons per part de l’alumnat.

Es mostren materials i eines com a material manipulatiu. Es comparteixen activitats realitzades amb alumnat d’ESO.

Continguts

Repàs de la presentació de models d’activitat tradicional i anàlisi crítica.

Estructura model per a la generació d’activitats.

Connexió amb la realitat, aprenentatge significatiu, motivador…

Models i patrons, objectius establerts per generalitat, experts…

Exemples d’activitats a tots els cursos de l’ESO en els diferents blocs (aquest apartat és el principal gruix del curs).

Material per publicar seguint aquesta metodologia. 1r ESO.

Metodologia

 Es presenten activitats ja posades en pràctica en els cursos de l’ESO amb la idea que el professorat assistent descobreixi aquesta forma de fer des del vessant de l’alumnat. Es mostren també materials existents al mercat i d’altres que es poden fabricar de manera senzilla, que donen un sentit pràctic i manipulatiu a les activitats plantejades i que serveixen com a reforç de l’aprenentatge i com a pas previ per arribar al simbolisme entès com a llenguatge matemàtic. 

Es faran trobades virtuals amb el professor d’una hora i quinze minuts per sessió (10 hores en total) a través del Meet de Google i es proposaran tasques de treball individual o en grup (opcional) amb un xat obert de hangouts per llençar preguntes i posar-les en comú en les sessions de trobades del Meet (mínim 5 hores).

Les dues primeres sessions seran de presentació i de context teòric.

A partir de la segona sessió s’aplicarà metodologia de classe invertida amb tasques publicades en un xat de hangouts actiu a realitzar de forma individual o en grup. 

Mentre l’alumnat realitzi la tasca, podrà anotar preguntes o dubtes en el xat que seran resolts i valorats amb respostes via xat i a la trobada comuna del Meet.

Estructura i programació

Trobada presencial Meet de Google

 

1a sessió: 23/4, 17.00-18.15h
2a sessió: 24/4, 16.00-17.15h
3a sessió: 27/4, 16.30-17.45h
4a sessió: 28/4,  16.30-17.45h
5a sessió: 29/4, 16.30-17.45h
6a sessió: 30/4, 17.00-18.15h
7a sessió: 4/5, 16.30-17.45h
8a sessió: 5/5, 16.30-17.45h

 

Descripció

Trobada individual o en grups hangouts de Google