« tornar

C203718 - L’aula digital (transversal) II

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat en línia
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Toni Serrano Serrano
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs es realitzarà mitjançant activitats asíncrones, a través de la plataforma Moodle. Per tant, no hi haurà connexions en temps real amb el docent ni horaris establerts.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic.

 

Descripció

Quina és la realitat educativa dels nostres alumnes? A casa disposen de portàtils, tauletes, mòbils, consoles... L’escola no pot obviar aquest fet: ha d’adaptar l’aprenentatge presencial amb el virtual. S’ha d’estendre en l’espai i el temps deixant un paper important als alumnes a través d’un servei complet, actualitzat i atraient. Un espai on els alumnes, a més d’aprendre matemàtiques, català, idiomes o ciències, aprenen també a comunicar-se amb responsabilitat en l’intricat món d’Internet.

Objectius 

  • Proporcionar al professorat recursos informàtics per a l’organització de l’aula i de la seva tasca docent.
  • Conèixer i fer servir com a eina didàctica els serveis de la xarxa Internet (web de la XTEC, portal edu365.cat i altres), eines 2.0 (Google Drive, Dropbox…).
  • Conèixer el programa eduCAT 2.0 i els espais d’informació, acompanyament i formació corresponents.
  • Comunicar-se i col·laborar en entorns digitals.
  • Actuar de forma responsable i segura en entorns digitals.
  • Integrar estratègies de treball en línia a l’aula.
  • Donar pautes per a l’ús dels sistemes de projecció interactiva a l’aula.
  • Explorar els principals recursos educatius disponibles, especialment els produïts i compartits per docents i alumnat.
  • Seleccionar de manera crítica materials didàctics per a l’aula digital, tot respectant la propietat intel·lectual.
  • Elaborar materials didàctics per a l’aula digital i publicar-los utilitzant una llicència de continguts adequada.
  • Promoure la reflexió sobre la pràctica educativa al centre i les possibilitats d’ús del vídeo digital a la xarxa en la tasca comunicativa.
  • Conèixer els codis i les estructures narratives del llenguatge audiovisual.
  • Aprendre l’ús didàctic dels codis QR.
  • Aprendre a desenvolupar projectes audiovisuals: plantejaments, guió, enregistraments, edició, publicació.
  • Revisar bones pràctiques de centres on la utilització del vídeo sigui una part important en la pràctica docent.
  • Explorar les possibilitats de les tauletes. Avantatges i inconvenients.
  • Controlar l’accés a Internet i funcions de les tauletes.
  • Desenvolupar i conèixer competències digitals com l’ús, la cura i el manteniment de les tauletes.
  • Conèixer les principals icones de les tauletes i el seu ús.

 

Metodologia 

Curs de Moodle de cinc blocs:

  • La pissarra digital interactiva
  • El vídeo
  • Les eines web
  • El núvol
  • Tauletes

 

Avaluació

Els professors inscrits realitzaran pràctiques als cinc mòduls del curs i faran un lliurament obligatori en cadascun d’aquests.