« tornar

C203716 - Tecnologies digitals i aprenentatge II

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Ferran Adell Espanyol
Data del 10 al 20 de juliol . De 0:00 a 0:00
Dies de dilluns a divendres
Adreça en línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Aquest curs es realitzarà mitjançant activitats asíncrones, a través de la plataforma Moodle. Per tant, no hi haurà connexions en temps real amb el docent ni horaris establerts.

Una vegada inscrits, rebreu els detalls de connexió per correu electrònic

 

Descripció

En aquest curs plantegem una introducció a les diferents eines digitals necessàries per crear una estratègia digital d’aprenentatge des del punt de vista pràctic. Exposarem i introduirem les diferents opcions que tenim a l’abast per a la creació d’entorns d’elearning, el desenvolupament i la publicació de continguts pedagògics digitals, les diferents estratègies avaluatives possibles i, per últim, d’una estratègia de relació/interacció docent-alumne-grup òptima que permeti la consecució dels objectius pedagògics plantejats al pla docent inicial

Continguts

1. Creació d’un entorn d’aprenentatge en línia

            1.1 Organització general (gestors de grup i continguts (CMS))

            1.2 Allotjament de continguts digitals (hosting, dominis i plataformes externes)

            1.3 Wordpress, Moodle, Google Classroom, mòduls Wiki, etc.

2. Materials i continguts pedagògics digitals (creació)

            2.1 Continguts textuals i multimèdia (presentacions, pdf multimèdia, etc.)

            2.2 Àudio (podcasts)

            2.3 Imatges educatives (infografies, mapes conceptuals, etc.)

            2.4 Creació de continguts audiovisuals docents

                        2.4.1 Vídeos i Webinars

                        2.4.2 Vídeos interactius (Quizzes i interacció amb l’usuari)

            2.5 Breu introducció a la gamificació de continguts.

3. Estratègies, eines i plataformes per a la interacció docent

            3.1 Textuals (correu, xats, etc.)

            3.2 Audiovisuals (xat en vídeo)

            3.3 Streaming i tutorials en directe

4. Tipologies disponibles per a la creació d’activitats pedagògiques digitals (alumne)

            4.1 Eines clàssiques (editors i processadors)

            4.2 El poder dels programes de presentacions (PowerPoint, Google Slides, Keynote, etc.)

            4.3 Projectes col·laboratius

            4.4 Estratègies avaluatives

                        4.1 Clàssiques

                        4.2 Autoavaluació

                        4.3 Estratègies digitals (Trivinet, Kahoot, etc.)

Avaluació

L’avaluació del curs consistirà en la realització d’un projecte individual dividit en diferents parts. Per una banda, la configuració i gestió d’un gestor de continguts educatius; per l’altra, la creació de continguts digitals pedagògics, de tipologia variada, amb l’ús de les diferents eines de creació que treballarem al llarg de les sessions. El plantejament avaluatiu està definit de tal manera que cada alumne pugui centrar-se en les seves matèries d’interès o de dedicació professional. 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »