« tornar

211204 - Llenguajocs. Recursos lúdics per a l’ensenyament de la llengua

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Anna Valls, Joaquim Navarri
Data del 6 de novembre al 14 de desembre. De 0:00 a 0:00
Dies tots
Adreça
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat95,00€

Descripció

La intenció del curs és oferir un seguit de recursos variats per aplicar noves fórmules amb enfocaments més lúdics en l’ensenyament de la llengua catalana i en els aspectes socials i culturals que hi estan relacionats per tal de potenciar, principalment, la participació, l’aprenentatge i la creativitat de l’alumnat.

Metodologia

Al final de cada sessió en temps real es proposarà una tasca que s’haurà de resoldre abans de la sessió següent (Moodle). També hi haurà un fòrum (Moodle) per anar-hi plantejant tots els dubtes que vagin sorgint i que pot ser una eina molt rica d’idees (variants dels jocs, recursos gràfics, altres components importants…) per a totes les persones assistents.

Objectius

  • Jugar (més) amb la llengua.
  • Adonar-se de la importància del joc a l’hora d’ensenyar una llengua.
  • Potenciar la creativitat de les persones assistents.
  • Presentar jocs de diversos formats i modalitats.
  • Esprémer les possibilitats dels diversos formats lúdics.
  • Saber distingir en quins casos és preferible aplicar uns jocs i en quins casos uns altres.
  • Donar recursos per acostar els costums i la realitat social del país a l’alumnat actual.
  • Valorar aspectes lingüístics de cada llengua

Continguts 

  • Tallers de jocs de llengua a partir de diferents jocs de modalitats i formats diversos per treballar aspectes i habilitats diferents de la llengua i la cultura catalanes.
  • Possibilitat d’aplicació dels jocs experimentats durant el taller i exploració de variants, tenint en compte els diversos aspectes i habilitats de la llengua.
  • Reflexió sobre el joc. Experiència personal, habilitats que es treballen jugant, avantatges d’utilitzar el joc com a eina, el paper clau de la persona conductora. Quan juguem, com, amb qui, on?
  • Recursos TIC, jocs de taula, jocs tradicionals, formats audiovisuals i altres eines.

 

Avaluació 

Es demanarà a les persones assistents que proposin una activitat lúdica (o bé un conjunt d’activitats lúdiques) a partir de continguts lingüístics per tal de posar en pràctica els recursos mostrats durant les sessions. També es tindran en compte les tasques que setmanalment s’han proposat.

 Es faran servir els programes Moodle i Teams.

El curs constarà de 4 sessions en temps real (Teams) d’1 h 30 minuts els divendres a la tarda del mes de novembre (6, 13, 20 i 27) a les 18.30 h. En aquestes sessions es farà un taller de jocs de llengua i un torn obert per plantejar dubtes.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »