« tornar

211300 - Com fer ciències socials digitals per a centennials

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Xavier Marin
Data del 8 d'octubre al 10 de desembre. De 18:00 a 20:00
Dies tots els dies
Adreça
Total hores 15
Preu
Col·legiat55,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores55,00€
No col·legiat75,00€

Descripció

L’alumnat centennial ha crescut amb un mòbil a la mà. Aquest curs canalitza l’ús didàctic d’aquesta eina i les seves variants digitals. Els nous recursos ens permeten una interactivitat mai vista fins avui. A partir del seu coneixement intuïtiu crearem un projecte personal per emprar-les a les nostres classes.           

 Objectius                                                                                                                                                                                                                                                                     

És una activitat adreçada a mestres i professionals de l’educació/pedagogia: professorat de Primària i Secundària (ESO, Cicles de Formació Professional i règim especial, PQPI i Batxillerat) i tècnics docents (psicopedagogues).               

Internet ha canviat literalment la nostra vida, però a les escoles i instituts encara no empren les eines digitals habitualment. La varietat de recursos fa difícil al docent conèixer les diferents apps i desenvolupar metodologies adequades per al seu alumnat.

Aquest curs proporciona un ventall de les tipologies d’eines disponibles, articulada des d’un punt de vista de projecte que posteriorment cada participant pugui aplicar amb el seu alumnat, la qual cosa és d’especial utilitat. Cada dia apareixen noves tecnologies que ens simplifiquen la vida quotidiana, per què no dur-les a l’aula? Farem un repàs al mercat digital, moltes d’elles són de franc i permeten treballar d’una manera més individualitzada. Aquesta formació de 15 hores permet aprofundir en cada recurs, practicar i, de manera pausada, aconseguir que cadascú pugui crear-se el seu projecte digital d’una unitat didàctica. 

 Projecte                                                                                                                              

Elaborar una unitat didàctica o un projecte digital, adaptat a les necessitats docents de cada participant, mitjançant les apps mostrades en el curs.

 Estructura

Vint sessions d’una hora cadascuna. Treball amb pissarra digital (PDI), ordinador, mòbil o tauleta.                                                                                                                                                                                       

La gestió de la classe

 Classroom i Drive, la gestió de la classe

 La pacificació de la classe amb eines digitals

 El Blogger un calaix de sastre

  B. El treball amb el temps

 5. Timelines: cronologies interactives

 6. My Heritage: arbres genealògics

 C. El treball amb l’espai

 7. My Maps.

 8. Mapes interactius

 D. El treball amb les fonts

 9. Camscanner: digitalització de fonts històriques

 

 10. El trencaclosques de la Història de l’art

 E. La mesura de la tasca escolar

 11. L’avaluació formativa: Google forms

 12. Kahoot, el mòbil en positiu

 F. La gamificació

 13. Educaplay: la gamificació

 14. Flash cards: exercitar la memòria                                                                                                                                                                                                                

Treballarem amb més recursos digitals com les videoconferències amb Meet, Zoom i Life size. També parlarem de xarxes socials Telegram, TikTok, Youtube i Instagram, però aquests articularan la base del curs. Presentarem una llista exhaustiva del material disponible, però la present relació inclou les apps més contrastades o útils.              

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »