« tornar

211301 - Com usar els qüestionaris del Moodle per ensenyar a comentar imatges artístiques en línia

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Frederic Chordà Riollo
Data del 5 de novembre de 2020 al 25 de febrer de 2021. De 0:00 a 0:00
Dies tots els dies
Adreça
Total hores 30
Preu
Col·legiat95,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores95,00€
No col·legiat155,00€

Descripció

Activitat de comentari d’obres d’art visual, fent possible la seva implementació en línia (si cal, en tot o en part), a fi que els alumnes ESO/BAT responguin activament a les obres, aprenent la metodologia, demostrant mitjançant avaluació el seu coneixement i, per acabar, practicar-la amb un exercici d’analogia, també avaluat.

Metodologia 

A. Programa:

(1)  Presentació de l’activitat, calendari i anunci de tasques a dur a terme (projecte personal de cada professor/alumne). Presentació de la documentació (allotjada al Dropbox, en ptt, pdf, docs...). Opcions de matèries d’aplicació: a l’ESO (Ciències Socials, Plàstica, Llengua i Literatura, projectes transversals, etc.), al BAT (Història contemporània, Història d’Espanya, Filosofia, Llengua i Literatura, projectes transversals, etc.). Implicacions per a la inclusió en una unitat didàctica (determinació de competències).

(2)  Desenvolupament de la metodologia de comentari amb exemples (arquitectura, escultura i pintura).

(3)  Confecció per part dels professors/alumnes d’un exercici d’aplicació metodològic sobre una obra assignada, primer redactat i, després, en una presentació ptt, adreçada als alumnes d’ESO/BAT(exploració, introducció).

(4)  Presentació d’una relació d’obres per proposar exercicis d’analogia als alumnes d’ESO/BAT, per exemple: per la Casa Milà, de Gaudi, la Casa Kauffmann (Cascada), de Wright; per l’Eros i Psyche, de Canova (Louvre), El petó (Museu Rodin, París), de Rodin; pel Retrat escultòric de l’Emperador Claudi (Museus Vaticans), els pictòrics de Lluís XIV de Rigau (Louvre) o els de Napoleó, (Louvre) d’Ingress i David; pel Bodegó amb olives, de Chardin (Louvre), el Bodegó de les estovalles a quadres (Metropolitan, Nova York), de Juan Gris.

Els professors/alumnes prepararan el contingut de l’exercici d’analogia, que s’haurà d’administrar als alumnes ESO/BAT al terme de l’activitat (estructuració i aplicació).

(5)  Confecció per part dels professors/alumnes d’un qüestionari d’autoavaluació mitjançant l’oportuna utilitat del Moodle, per avaluar el domini assolit pels alumnes d’ESO/BAT de la metodologia impartida.

(6)  Administració als alumnes d’ESO/BAT de la introducció metodològica mitjançant la presentació de ptt preparada (estructuració i aplicació).

(7)  Avaluació de l’aprenentatge dels alumnes d’ESO/BAT mitjançant l’administració del qüestionari interactiu del Moodle.

(8)  Administració de l’exercici d’analogia als alumnes ESO/BAT (avaluació), proposant una síntesi redactada, a corregir pels professors/alumnes.

(9)  Revisió, propostes, conclusions i terme de l’activitat. 

B. Compartició documentació:

Els diferents projectes, o les seves adreces (nexes) quedaran allotjats, convenientment endreçats (a un taulell d’anuncis electrònic i virtual), per ser consultats pels diferents membres del curs, pel compartiment d’experiències, i constitució d’una base de dades col·lectiva per disseminar el treball fet. 

C. Plataformes: Moodle i Teams

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »