« tornar

211301 - Com usar els qüestionaris del Moodle per ensenyar a comentar imatges artístiques en línia

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Frederic Chordà Riollo
Data de l'1 d'octubre al 21 de gener. De 0:00 a 0:00
Dies tots els dies
Adreça
Total hores 30
Preu
Col·legiat95,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores95,00€
No col·legiat155,00€

Descripció

Activitat de comentari d’obres d’art visual, fent possible la seva implementació en línia (si cal, en tot o en part), a fi que els alumnes ESO/BAT responguin activament a les obres, aprenent la metodologia, demostrant mitjançant avaluació el seu coneixement i, per acabar, practicar-la amb un exercici d’analogia, també avaluat.

Metodologia 

A. Programa:

(1)  Presentació de l’activitat, calendari i anunci de tasques a dur a terme (projecte personal de cada professor/alumne). Presentació de la documentació (allotjada al Dropbox, en ptt, pdf, docs...). Opcions de matèries d’aplicació: a l’ESO (Ciències Socials, Plàstica, Llengua i Literatura, projectes transversals, etc.), al BAT (Història contemporània, Història d’Espanya, Filosofia, Llengua i Literatura, projectes transversals, etc.). Implicacions per a la inclusió en una unitat didàctica (determinació de competències).

(2)  Desenvolupament de la metodologia de comentari amb exemples (arquitectura, escultura i pintura).

(3)  Confecció per part dels professors/alumnes d’un exercici d’aplicació metodològic sobre una obra assignada, primer redactat i, després, en una presentació ptt, adreçada als alumnes d’ESO/BAT(exploració, introducció).

(4)  Presentació d’una relació d’obres per proposar exercicis d’analogia als alumnes d’ESO/BAT, per exemple: per la Casa Milà, de Gaudi, la Casa Kauffmann (Cascada), de Wright; per l’Eros i Psyche, de Canova (Louvre), El petó (Museu Rodin, París), de Rodin; pel Retrat escultòric de l’Emperador Claudi (Museus Vaticans), els pictòrics de Lluís XIV de Rigau (Louvre) o els de Napoleó, (Louvre) d’Ingress i David; pel Bodegó amb olives, de Chardin (Louvre), el Bodegó de les estovalles a quadres (Metropolitan, Nova York), de Juan Gris.

Els professors/alumnes prepararan el contingut de l’exercici d’analogia, que s’haurà d’administrar als alumnes ESO/BAT al terme de l’activitat (estructuració i aplicació).

(5)  Confecció per part dels professors/alumnes d’un qüestionari d’autoavaluació mitjançant l’oportuna utilitat del Moodle, per avaluar el domini assolit pels alumnes d’ESO/BAT de la metodologia impartida.

(6)  Administració als alumnes d’ESO/BAT de la introducció metodològica mitjançant la presentació de ptt preparada (estructuració i aplicació).

(7)  Avaluació de l’aprenentatge dels alumnes d’ESO/BAT mitjançant l’administració del qüestionari interactiu del Moodle.

(8)  Administració de l’exercici d’analogia als alumnes ESO/BAT (avaluació), proposant una síntesi redactada, a corregir pels professors/alumnes.

(9)  Revisió, propostes, conclusions i terme de l’activitat. 

B. Compartició documentació:

Els diferents projectes, o les seves adreces (nexes) quedaran allotjats, convenientment endreçats (a un taulell d’anuncis electrònic i virtual), per ser consultats pels diferents membres del curs, pel compartiment d’experiències, i constitució d’una base de dades col·lectiva per disseminar el treball fet. 

C. Plataformes: Moodle i Teams

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »