« tornar

211703 - Tecnologies digitals i aprenentatge II

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Ferran Adell Espanyol
Data del 5 de novembre al 5 de desembre. De 0:00 a 0:00
Dies tots els dies
Adreça
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat95,00€

Descripció

 En aquest curs plantegem una introducció a les diferents eines digitals necessàries per crear una estratègia digital d’aprenentatge des del punt de vista pràctic. Exposarem i introduirem les diferents opcions que tenim a l’abast per a la creació d’entorns d’e-learning, el desenvolupament i la publicació de continguts pedagògics digitals, les diferents estratègies avaluatives possibles i, finalment, les diferents estratègies de relació/interacció docent-alumne-grup que permetin la consecució dels objectius pedagògics plantejats al pla docent inicial

 Continguts 

1. Creació d’un entorn d’aprenentatge en línia

            1.1 Organització general (gestors de grup i continguts (CMS))

            1.2 Allotjament de continguts digitals (hosting, dominis i plataformes externes)

            1.3 Wordpress, Moodle, Google Classroom, Mòduls Wiki, etc. 

2. Materials i continguts pedagògics digitals (creació)

            2.1 Continguts textuals i multimèdia (presentacions, pdf multimèdia, etc.)

            2.2 Àudio (podcasts)

            2.3 Imatges educatives (infografies, mapes conceptuals, etc.)

            2.4 Creació de continguts audiovisuals docents

                        2.4.1 Vídeos i webinars

                        2.4.2 Vídeos interactius (Quizzes i interacció amb l’usuari)

            2.5 Breu introducció a la gamificació de continguts. 

3. Estratègies, eines i plataformes per a la interacció docent

            3.1 Textuals (correu, xats, etc.)

            3.2 Audiovisuals (videoxat)

            3.3 Streaming i tutorials en directe 

4. Tipologies disponibles per a la creació d’activitats pedagògiques digitals (alumne)

            4.1 Eines clàssiques (editors i processadors)

            4.2 El poder dels programes de presentacions (PowerPoint, Google slides, Keynote, etc.)

            4.3 Projectes col·laboratius

            4.4 Estratègies avaluatives

                        4.1 Clàssiques

                        4.2 Autoavaluació

                        4.3 Estratègies digitals (Trivinet, Kahoot, etc.) 

Avaluació

L’avaluació del curs consistirà en la realització d’un projecte individual dividit en diferents parts. Per una banda, la configuració i gestió d’un gestor de continguts educatius; per l’altra, la creació de continguts digitals pedagògics, de tipologia variada, amb l’ús de les diferents eines de creació que treballarem al llarg de les sessions. El plantejament avaluatiu està definit de tal forma que cada alumne pugui centrar-se en les seves matèries d’interès o de dedicació professional.

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »