« tornar

211001 - Aprenentatge basat en projectes - ABP   

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Laura-Agnes Boyd Cahué, Rosa Pérez Bohigas
Data del 5 d’octubre al 24 de desembre. De 0:00 a 0:00
Dies tots els dies
Adreça
Total hores 45
Preu
Col·legiat145,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores145,00€
No col·legiat225,00€

Descripció

Curs en línia de 45 hores reconegut pel Departament d’Educació per a l’obtenció del perfil professional.

Consta de 6 mòduls en els quals es presenten aspectes teòrics i pràctics bàsics que permeten una introducció al coneixement de l’enfocament ABP i s’ofereixen elements i eines per poder elaborar material per implementar a l’aula. Aquest curs s’adreça a professorat de cicle superior de primària i a professorat de secundària.

 Metodologia

 

La metodologia emprada en aquest curs es basa en la construcció de l’aprenentatge pas a pas.

A partir de l’input rebut, els participants desenvoluparan tres tipus de tasques diferenciades: una de comprensió, una de reflexió sobre el tema tractat i una tercera de producció de tipus pràctic. Al final del curs, els participants produiran un projecte senzill per poder ser aplicat a l’escola. 

Avaluació 

L’avaluació dels curs és formativa i sumativa, és a dir, s’avaluen totes les tasques que es fan al llarg del curs, així com la tasca final. El curs consta de cinc blocs i els participants han de presentar un total de 9 tasques. Als quatre primers blocs els participants han de completar dues tasques en cadascun d’ells. Això fa un total de 8 tasques que són avaluades de manera formativa i se’n dona el corresponent feedback amb suggeriments de millora en el cas que sigui necessari. En el bloc 5 cal presentar una tasca final que recull allò que s’ha treballat en els blocs anteriors i que consta d’un projecte senzill. Aquesta tasca també és avaluada amb el feedback corresponent.

Per aprovar el curs cal que es presentin al menys el 80% de les tasques i que tinguin un resultat positiu en l’avaluació. En qualsevol cas, és indispensable lliurar la tasca final i aprovar-la. 

Objectius 

  • Conèixer el marc teòric de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
  • Situar la metodologia ABP en un context competencial.
  • Definir l’organització d’un projecte.
  • Proporcionar eines per elaborar un projecte.
  • Promoure el desenvolupament de les habilitats cognitives i el pensament crític de l’alumnat.
  • Impulsar la construcció col·laborativa del coneixement.
  • Avaluar competencialment.
  • Crear un projecte per implementar a l’aula. 

 

Continguts

 
  • Reflexió sobre la metodologia ABP.
  • L’ABP i les competències.
  • Conceptes i recursos per a l’elaboració d’un projecte.
  • El rol del professorat ABP.
  • Desenvolupament dels processos cognitius dels alumnes.
  • El treball col·laboratiu.
  • Bastides (scaffolding strategies) per facilitar l’aprenentatge a l’alumnat.
  • Exemples d’activitats ABP.
  • Creació de projectes competencials.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »