Tipus | Escola de Tardor | ||||||
Àrea temàtica | Metodologia d'aula i innovació educativa | ||||||
Modalitat | En línia | ||||||
Nivell | Secundària | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Laura-Agnes Boyd Cahué, Rosa Pérez Bohigas | ||||||
Data | del 26 d’octubre al 17 de gener. De 0:00 a 0:00 | ||||||
Dies | tots els dies | ||||||
Adreça | |||||||
Total hores | 45 | ||||||
Preu |
|
Curs en línia de 45 hores reconegut pel Departament d’Educació per a l’obtenció del perfil professional.
Consta de 6 mòduls en els quals es presenten aspectes teòrics i pràctics bàsics que permeten una introducció al coneixement de l’enfocament ABP i s’ofereixen elements i eines per poder elaborar material per implementar a l’aula. Aquest curs s’adreça a professorat de cicle superior de primària i a professorat de secundària.
La metodologia emprada en aquest curs es basa en la construcció de l’aprenentatge pas a pas.
A partir de l’input rebut, els participants desenvoluparan tres tipus de tasques diferenciades: una de comprensió, una de reflexió sobre el tema tractat i una tercera de producció de tipus pràctic. Al final del curs, els participants produiran un projecte senzill per poder ser aplicat a l’escola.
L’avaluació dels curs és formativa i sumativa, és a dir, s’avaluen totes les tasques que es fan al llarg del curs, així com la tasca final. El curs consta de cinc blocs i els participants han de presentar un total de 9 tasques. Als quatre primers blocs els participants han de completar dues tasques en cadascun d’ells. Això fa un total de 8 tasques que són avaluades de manera formativa i se’n dona el corresponent feedback amb suggeriments de millora en el cas que sigui necessari. En el bloc 5 cal presentar una tasca final que recull allò que s’ha treballat en els blocs anteriors i que consta d’un projecte senzill. Aquesta tasca també és avaluada amb el feedback corresponent.
Per aprovar el curs cal que es presentin al menys el 80% de les tasques i que tinguin un resultat positiu en l’avaluació. En qualsevol cas, és indispensable lliurar la tasca final i aprovar-la.