« tornar

211706 - La naturalesa i la gestió del temps en entorns digitals d’aprenentatge

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat En línia
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Albert Sangrà
Data del 2 al 25 de novembre de 2020. De 0:00 a 0:00
Dies En línia
Adreça En línia
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat95,00€

Descripció

Un dels elements que ha generat més tensió durant el confinament a causa de la pandèmia i la necessitat de continuar la docència per mitjans digitals ha estat el temps. El temps en les seves diverses manifestacions (dedicació, sincronia, límits de lliuraments, acumulació de tasques, estrès…).

La naturalesa del temps en els entorns digitals varia substancialment respecte d’aquesta naturalesa en la presencialitat. Acostumats com estem a coincidir en espai i temps en el procés d’ensenyament i aprenentatge, tot es trastoca quan un d’aquests elements (o tots dos, com ha estat el cas) resulta profundament modificat.

Aquest curs se centrarà en la particular naturalesa del temps en els entorns digitals no presencials i en les formes de gestionar-lo adequadament.

Objectius

  • Comprendre la diferent naturalesa del temps en els entorns digitals.
  • Identificar els diferents “temps” que existeixen en un context discontinu o totalment en línia.
  • Analitzar els efectes en l’aprenentatge de diferents tractaments del temps en la planificació i execució de la docència en contextos no presencials.
  • Determinar accions que ens poden ajudar a utilitzar el temps com un aliat per al procés d’aprenentatge, tot limitant-ne la capacitat d’estressar-nos.

Continguts

  • La naturalesa del temps.
  • El temps en els entorns virtuals: del singular al plural.
  • Potencial de la sincronia i l’asincronia.
  • L’organització dels temps: habilitats i estratègies.
  • La influència de temps en l’assoliment de l’aprenentatge i en l’eficàcia de la docència.

Avaluació

L’avaluació serà formativa i continuada, amb la utilització de diversos instruments, i basada sempre en les activitats formatives. Es duran a terme dues activitats d’avaluació continuada al llarg de les setmanes en què es desenvolupi el curs. Cada activitat podrà comportar més d’una tasca.

Programes que s’utilitzaran

Moodle, Microsoft Teams

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »