Tipus | Oposicions | ||||||
Àrea temàtica | Programació didàctica | ||||||
Modalitat | En línia | ||||||
Nivell | Secundària i Batxillerat | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Rosa M. Cano Vallès | ||||||
Data | per determinar. De 0:00 a 0:00 | ||||||
Dies | En línia | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 30 | ||||||
Preu |
|
Partint dels documents sobre el currículum d’anglès publicats pel Departament, s’analitzaran exhaustivament per entendre la filosofia educativa que hi ha al darrere. A més, es comentaran estratègies pedagògiques amb exemples de possibles activitats i estructures per preparar la programació didàctica de les oposicions d’anglès.
També es podran aconsellar pàgines web, llibres i altres suports per trobar-hi recursos originals per tal de donar idees als alumnes de com desenvolupar la programació didàctica en anglès. Es tractarà, també, com afrontar el dia de la presentació oral de la programació amb el tribunal.
Primera part: Les sessions en línia amb Moodle seran del dia 12 de gener al 9 de febrer (15 hores en total; 3 hores cada setmana). Farem servir la plataforma virtual Moodle.
En aquesta part en línia es tractaran els aspectes del currículum d’anglès, normativa i desenvolupament i certs elements de didàctica amb exemples pràctics de les diferents dimensions, com ara: comunicació oral, literària i intercultural, blocs transversals, on s’inclou la gramàtica, tipus d’activitats competencials, etc. Tots aquests són els ingredients cabdals per poder preparar després la programació didàctica per a les oposicions. Per a aquesta part en línia es dedicaran les sessions des del 12 de gener fins al 9 de febrer . Els alumnes hauran de llegir articles i documentació per entendre el currículum, realitzar algunes activitats i comentar activitats didàctiques al fòrum a través de la plataforma virtual Moodle per tal de preparar la segona part, que serà presencial i en què es donaran pautes, estructures i idees per preparar la programació didàctica i les unitats per a l’oposició i es faran exercicis pràctics sobre com programar i es comentaran exemples. A més també es tractarà com afrontar el dia de la presentació pública de la programació didàctica i unitat didàctica davant el tribunal (elements, criteris d’avaluació, estratègies, tècniques de relaxació...).
Les sessions en línia amb Moodle seran del 12 de gener al 9 de febrer. Els alumnes faran tasques de preparació del currículum i la programació: 15 hores en línia. Hauran de dedicar a aquesta part del curs 3 hores setmanals que els serviran per preparar i millorar aspectes de la seva programació i aprofundir en els documents del currículum oficial.
Segona part: dimarts de 18 a 20 h. Dates de les sessions per videoconferència: 16, 23 de febrer i 2 de març, a més d’unes tasques a Moodle per arribar a les 15 hores. En la primera sessió per videoconferència es comentaran dubtes sobre la primera part del curs al principi de la classe i després es passarà a les sessions pràctiques de creació d’unitats didàctiques i la programació amb suggeriments originals per tal d’afavorir la creativitat dels alumnes que demana el Departament i així superar el procés selectiu. També es donaran estratègies organitzatives en la preparació de l’oposició i consells per resistir la pressió psicològica que implica aquest repte. Es farà servir el fòrum per analitzar exemples d’unitats didàctiques per a la programació.
Preparar la prova B del concurs d’oposició: la programació.
Conèixer i treballar la normativa sobre la programació (i les unitats didàctiques) per tal de poder confeccionar-la per a una matèria del currículum en un context de centre concret. En definitiva, que el docent adquireixi les eines per redactar la programació i saber-la defensar davant el tribunal de l’oposició.