Tipus | Oposicions | ||||||
Àrea temàtica | Preparació de temaris per matèries - Secundària | ||||||
Modalitat | En línia | ||||||
Nivell | Secundària i Batxillerat | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | M. Roser Nebot Castelló, Marcel Costa Vila, Silvia Lope Pastor, Xavier Muñoz Báguena | ||||||
Data | per determinar. De 0:00 a 0:00 | ||||||
Dies | tots els dies | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 70 | ||||||
Preu |
|
Les finalitats globals del curs són dues. Per una banda, facilitar l’actualització dels docents en els continguts i coneixements clau del temari d’oposicions. De l’altra, aprofundir en la seva competència didàctica, de manera que puguin generar situacions d’aprenentatge per a l’educació secundària que promoguin l’assoliment de les competències bàsiques per part dels alumnes d’ESO i de les competències generals i específiques de Biologia i Geologia.
Metodologia
El curs està dissenyat de manera que s’hi alternen tasques individuals amb sessions sincròniques amb tot el grup. Les tasques individuals partiran de possibles supòsits pràctics i preguntes i exercicis relacionats amb el tema proposat. Durant les sessions sincròniques es presentaran les idees científiques rellevants relacionades amb els diferents temes, es clarificaran els possibles dubtes dels participants i s’exploraran diversos recursos didàctics per treballar-les a l’aula. Derivades d’aquestes es proposaran tasques individuals basades en possibles supòsits pràctics i preguntes i exercicis relacionats. La resolució d’aquestes tasques implicarà dissenyar situacions d’aprenentatge adaptades a diferents realitats de grup-classe. Les respostes seran comentades en les sessions de feedback i/o en la plataforma Moodle.
- Identificar i comprendre les idees clau de la Biologia i la Geologia
- Orientar els principals continguts dels diferents temes per donar-ne una visió general, relacionar-los amb el currículum i realitzar-ne un plantejament didàctic competencial.
- Desenvolupar les competències docents dels aspirants per adaptar els continguts teòrics, de nivell universitari, relacionar-los amb el currículum vigent, i proposar un contingut i un context relacionat que tingui sentit per a l’educació secundària en la indagació i modelització de fenòmens naturals i de la vida quotidiana, el medi ambient i la salut.
- Aprofundir en els procediments de la resolució de problemes/exercicis, les tècniques experimentals, el treball de camp i de laboratori, que facilitin el disseny de les situacions d’aprenentatge útils i creatives.
Continguts
- Orientacions per a l’elaboració dels 75 temes del temari.
- Supòsits pràctics del temari de Biologia i Geologia.
- Disseny d’activitats d’aula, de laboratori i de camp.
Assistència almenys al 80% de les sessions sincròniques, realització de les tasques proposades i participació.