Tipus | Escola d'Hivern | ||||||
Àrea temàtica | Llengua i literatura | ||||||
Modalitat | En línia | ||||||
Nivell | Secundària i Batxillerat | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Laura Rodriguez Vidal | ||||||
Data | Del 9 de febrer al 25 de març de 2021. De 18:00 a 20:00 | ||||||
Dies | Dijous | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 20 | ||||||
Preu |
|
Curs de programació i avaluació per competències en llengua catalana i literatura. El curs proposa analitzar els components essencials d’una programació didàctica competencial, així com l’elaboració d’unitats didàctiques dintre del marc legislatiu vigent. Tot i que s’abordin qüestions teòriques, l’enfocament serà pràctic i es basarà en la pràctica diària a l’aula (estratègies i metodologies pedagògiques, eines digitals diverses, mirada inclusiva, eines digitals, etc.).
Per tant, es treballaran els diversos aspectes que apareixen a les programacions: competències, continguts, criteris d’avaluació, gradacions d’assoliment, metodologia, gestió d’aula, atenció a tot l’alumnat (diversitat i NEE), instruments d’avaluació, etc., i com s’integren en el disseny de les unitats o seqüències didàctiques.
75% asíncron 25% síncron
15 hores d’activitats asíncrones (5 de les quals corresponen al projecte final: creació d’una UD o SD com a síntesi dels elements treballats) i 5 hores de formació síncrona (dues trobades virtuals: 18 de febrer i 11 de març de 17.30 a 19.30 h).
Plataformes de treball: Moodle del Col·legi de llicenciats (activitats asíncrones) i Google Meet (trobades telemàtiques)
Duració del curs: febrer-març 2021 (tasques i trobades)
Lliurament de la UD: 15 d’abril
- Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de manera compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
- Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
- Fer pràctiques sobre alguns aspectes fonamentals que implica el fet de programar l’activitat d’aula a l’ESO (redacció d’objectius, selecció de continguts...)
- Aplicar i analitzar propostes del tractament competencial.
- Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
L’anàlisi dels elements curriculars a l’ensenyament secundari.
- El desplegament del currículum a l’aula: la programació didàctica de la matèria de llengua i literatura catalanes.
- L’adequació i redacció d’objectius i continguts.
- L’avaluació per competències.
- Els àmbits transversals del currículum.
- Les metodologies d’aprenentatge competencials i reflexives centrades en els aprenents i en la funcionalitat dels continguts.
Participació al fòrum (Moodle) per plantejar-hi tots els dubtes que vagin sorgint i que pot ser una eina molt rica d’idees i per compartir opinions.
Assistència a les sessions virtuals i compleció de les tasques que es vagin demanant: participació al fòrum de debat, compleció d’un glossari terminològic, respondre a un formulari, veure vídeos i fer-ne un comentari, etc.
Elaboració i lliurament d’una unitat o seqüència didàctica com a síntesi de tots els elements treballats al curs.