« tornar

212701 - L’educació digital i mediàtica a l’aula. Propostes didàctiques del programa eduCAC per fer educació digital i mediàtica a l’aula de secundària

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat En línia
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Alba Ambrós, Imma Cabré Homet
Data del 17 de febrer al 31 de març. De 16:00 a 18:00
Dies Dimecres
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat0,00€
No col·legiat0,00€

Descripció

Curs pràctic creat a partir dels materials de l’eduCAC que tenen una relació directa amb el desenvolupament de l’educació digital i les seves competències a través de continguts vinculats amb l’educació mediàtica per a l’educació secundària. Es facilitaran eines, recursos i exemples de com es poden treballar des dels diferents àmbits curriculars les competències bàsiques de l’àmbit digital i també el personal i social. La finalitat és compartir bones pràctiques i experiències sobre els hàbits saludables, cívics i responsables de l’ús de la tecnologia i la comunicació social per promoure una bona educació digital i mediàtica.

Objectius

  • Comprendre els principis bàsics de l’educació mediàtica i la seva relació amb l’educació digital per desenvolupar una actitud crítica, responsable i creativa.
  • Tenir una visió general del contingut de les propostes didàctiques del programa eduCAC per desenvolupar les competències transversals (digital i personal i social).
  • Fer una valoració crítica d’activitats concretes sobre l’ús responsable i cívic de la tecnologia.
  • Adaptar i contextualitzar algunes activitats i/o propostes a la realitat de l’aula concreta dins d’un àmbit curricular.

 

Continguts i programa

 

17 de febrer de 2021

Què és l’educació digital i mediàtica i com es treballa a secundària. El programa eduCAC. Col·loqui.

 

 

24 de febrer de 2021

Estratègies per desenvolupar una actitud crítica, responsable i creativa en l’actual context digital: desinformació i fake news.

 

 

3 de març de 2021

Estratègies per desenvolupar una actitud crítica, responsable i creativa en l’actual context digital: pantalles i nous ídols.

 

 
 

10 de març de 2021

Estratègies per desenvolupar una actitud crítica, responsable i creativa en l’actual context digital: ciutadania i identitat digital.

 

 

17 de març de 2021

Estratègies per desenvolupar una actitud crítica, responsable i creativa en l’actual context digital: ciutadania i responsabilitat digital.

 

 

 

24 de març de 2021

asíncrona

Sessió asíncrona de treball personal. Es proposa escollir una de les unitats didàctiques del programa eduCAC d’acord amb els interessos de cada docent, valorar-ne la programació i la seqüència didàctica i fer propostes de millora.

Compartirem el treball personal fet per cada participant a la sessió del 31 de març.

 

 

31 de març de 2021

Parlarem del material usat i la seva aplicabilitat a l’aula.

Compartirem experiències i bones pràctiques docents.

Proposarem hàbits saludables, cívics i responsables de l’ús de la tecnologia i la comunicació social per promoure una bona educació digital i mediàtica.

L’equip eduCAC assessorarà en la implementació dels materials eduCAC al professorat que ho demani.

 

 

 

Metodologia

Els continguts del taller es treballaran a partir de lectures, visionat de vídeos, elaboració d’activitats breus, mostra d’evidències del que s’està aprenent, participació en els fòrums de debat i la valoració de diferents unitats didàctiques del programa eduCAC i propostes diverses d’implementació.

 

Calendari 

15 hores en set setmanes. Sessions de 2 hores, excepte la primera i l’última, que seran de 2,5 hores.

Horari: de 16 a 18 h (el primer i setè dia fins a les 18.30 h).

Totes les sessions seran síncrones, excepte la del 24 de març, que serà asíncrona.

 

Horari sessions febrer:

17: síncrona, de 16 a 18.30

24: síncrona, de 16 a 18

 

Horari sessions març:

3: síncrona, de 16 a 18

10: síncrona, de 16 a 18

17: síncrona, de 16 a 18

24: asíncrona, treball personal guiat

31: síncrona, de 16 a 18.30

 

Avaluació

Es tindrà en compte el següent:

  • Realització de les activitats breus (20%)
  • Participació en les sessions síncrones (25%)
  • Mostra de les evidències d’aprenentatge sobre la pràctica reflexiva (15%);
  • Valoració raonada de la unitat didàctica (25%)
  • Propostes d’implementació i millora de les unitats (15%)

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »