« tornar

212900 - Mindfulness per educadors II

Tipus Escola d'Hivern
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat En línia
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Agustí Guisasola i Prados
Data del 2 de març al 20 d'abril de 2021. De 18:00 a 20:00
Dies Dimarts
Adreça En línia
Total hores 20
Preu
Col·legiat65,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores65,00€
No col·legiat95,00€

Descripció:

Curs que complementa el curs Mindfulness per a educadors I, orientat a millorar l’atenció, reduir l’estrès i gestionar millor situacions complexes en l’àmbit professional i personal. Emfatitza la capacitat d’aturar-se abans d’actuar, facilitant l’aprenentatge per respondre en lloc de reaccionar i poder adoptar maneres d’actuar més positives i eficaces.

Objectius:

- Aprofundir sobre els temes tractats al primer curs.

- Conèixer exercicis concrets per implementar-los a l’aula.

- Desenvolupar en docents i orientadors l’atenció plena per conrear l’equilibri emocional i reduir la influència dels nostres habituals patrons negatius de percebre i jutjar la realitat, en la seva vida personal i professional com a docents.

- Millorar la regulació de les nostres emocions estant-hi receptius i prenent consciència de la nostra capacitat per modular-les (les emocions pròpies i les dels altres).

- Promoure la comprensió i el creixement personal, gestionant el lideratge, la comunicació, l’empatia, la creativitat i altres habilitats socioemocionals de manera eficaç.

- Experimentar l’atenció plena vivint el "l’aquí i ara" a través de la pràctica del Mindfulness.

- Millorar el clima de l’aula i la posada en pràctica d’eines per a la prevenció i resolució de conflictes en professors i alumnes.

Continguts:

- Meditacions llargues i curtes, formals i informals, estàtiques i dinàmiques.

- La importància de l’atenció en l’aprenentatge i de la relaxació en la salut II.

- Els vuit moments mindful del dia. Dificultats, conscienciació i solucions.

- Les vuit actituds mindfulness: un paradigma ètic II.

- Clarificar l’estructura de la meditació per interioritzar-la.

- Pràctiques meditatives II: body scan, deambulant, atenció a la respiració, mindful eating, Metta, etc.

- Com assolir l’hàbit de meditar per consolidar la pràctica per sempre.

- El paradigma del temps psicològic en el mindfulness i l’estrès, l’ansietat i altres trastorns II.

- La presència al Mindfulness versus el jo narratiu (ego) II.

- Integrar a la vida quotidiana la pràctica de l’atenció plena.

- Què i com aplicar el mindfulness a classe.

Avaluació:

Les activitats són una sèrie d’exercicis vivencials on es veu si s’entra o no en l’experiència mindfulness. També en la roda de comentaris experiencials cadascú pot veure on ha aconseguit arribar i si els conceptes els té clars o els confon. Cada comentari, sigui teòric o vivencial, dels alumnes serà enriquit amb els de l’instructor expert en la matèria. Per tant, l’avaluació serà oral tenint molt en compte la participació activa de l’alumnat. 

MATERIAL ESPECÍFIC DEL CURS

 - Test d’autoobservació mindful.

- Calendaris d’esdeveniments agradables i desagradables.

- Bibliografia addicional actualitzada (2020).

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »