Tipus | Escola d'Hivern | ||||||
Àrea temàtica | Llengua i literatura | ||||||
Modalitat | En línia | ||||||
Nivell | Secundària i Batxillerat | ||||||
Coordinador | Rosa M. Cano Vallès | ||||||
Professorat | Rosa M. Cano Vallès | ||||||
Data | del 15 de febrer al 15 de març. De 0:00 a 0:00 | ||||||
Dies | Dilluns | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 20 | ||||||
Preu |
|
Descripció del curs
Curs en línia de 20 hores en llengua anglesa sobre l’expressió escrita en anglès per tal de donar eines als professors de llengua anglesa, opositors de secundària o EOI o docents de CLIL per tal de dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge especialment utilitzant recursos tecnològics per a l’ensenyament en entorns virtuals o en línia.
La teoria lingüística ens servirà només com a base per analitzar i dissenyar activitats pràctiques i les seves implicacions metodològiques. A més, es donaran materials concrets per practicar l’expressió escrita en els diversos contextos educatius i amb diversos tipus de textos: cartes informals, textos argumentatius, narratius etc. També es tractarà el tema de l’avaluació de l’expressió escrita amb propostes alternatives a les més tradicionals insistint en el ús de les noves tecnologies.
1. Estudiar les diverses teories sobre l’expressió escrita i els seus elements amb les seves implicacions didàctiques i metodològiques per tal de millorar la tasca docent.
2. Introduir els tipus d’activitats d’expressió escrita i la seva aplicació pràctica.
3. Estudiar els elements que constitueixen el procés d’expressió escrita i el seu impacte en l’ensenyament de la llengua estrangera.
4. Dissenyar diferents activitats d’expressió escrita per afavorir el procés d’ensenyament i aprenentatge i la motivació de l’alumnat prioritzant l’és de noves tecnologies, apps o recursos que permeten l’ensenyament en línia.
5. Examinar els procediments per corregir i avaluar l’expressió escrita incidint en els que afavoreixin la tasca d’ensenyament telemàtic.
Continguts
1. La importància de l’expressió escrita a l’aula d’anglès.
2. El paper del professor en el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’expressió escrita.
3. Diverses teories sobre l’ensenyament de l’expressió escrita.
4. Fases i elements del procés d’expressió escrita:
a) Recollida d’informació
b) Planificació
c) Redacció
d) Revisió
5. Tipus de textos escrits segons l’objectiu del text i a qui s’adreça, per exemple, text informatiu, explicatiu, persuasiu (anunciar per vendre un producte...).
6. Tipus d’activitats per a la pràctica de l’expressió escrita i exemples per utilitzar a l’aula d’anglès. L’ús de les noves tecnologies en el disseny d’activitats d’expressió escrita.
7. Avaluació i correcció de l’expressió escrita. Utilització de recursos telemàtics per a l’avaluació.
8. Bibliografia sobre el tema.
Els alumnes hauran de fer algunes tasques individuals sobre els materials de lectura i reflexió que es penjaran a l´espai moodle com petites ressenyes o comentaris al fòrum i si segueixen el curs amb interès i mostren una participació activa podran obtenir el certificat sense haver de fer una tasca final.
Quina serà l’aplicació pràctica a l’aula dels coneixements obtinguts?
La reflexió teòrica i metodològica i els exemples d'activitats pràctiques del curs aniran orientats a posar a l'abast dels docents els elements bàsics per enriquir la seva pràctica pedagògica a l'aula millorant la integració de l'expressió escrita dins de la pràctica lingüística i afavorint la seva motivació personal i la de l'alumnat. Es treballaran idees d'activitats pràctiques per utilitzar o adaptar a l'ensenyament a les aules, ja sigui presencial o virtualment.
Nota: Aquest curs pot ser interessant per tenir i idees i recursos per a la preparació de les programacions didàctiques de les oposicions de secundària i Escola Oficial d’Idiomes.