« tornar

213003 - Autoritat sense autoritarisme. Per a una gestió positiva de l’aula

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Roger Llopart Alarí
Data de l'1 al 10 de juliol. De 15:00 a 17:00
Dies Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron Horari de sessions síncrones: 1,5,6 i 7, de 15.00 a 17 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia de curs:

Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron

Dijous 1  15 a 17h

Dilluns 5  15 a 17h

Dimarts 6  15 a 17h

Dimecres 7  15 a 17h

 Descripció

Els professionals de l’educació, ens trobem massa sovint en situacions d’indisciplina, que es van considerant cada cop com un problema més greu. Com podem treballar els límits sense danyar els infants i joves, i al mateix temps mantenir la convivència i el benestar comú? Com podem aconseguir un comportament desitjat dels alumnes i potenciar un clima positiu? Amb aquesta formació coneixerem diverses propostes basades en la realitat del dia a dia i com fer-hi front. 

Més Info: 

https://www.youtube.com/watch?v=ICoOJOclyrc&t=44s

 Metodologia

Plantejarem una metodologia amb la qual treballarem: amb casos reals, aplicarem i farem dinàmiques com ara jocs de rol, etc.

Els participants a partir de les seves pròpies experiències buscaran solucions i propostes fonamentades amb els models de disciplina positiva. La funció del docent serà la de guiar i orientar en la dinàmica de grup, així com conceptualitzar els continguts i conclusions a què s’arribi.

 Continguts

-   Les normes: com les podem crear, repensar i destruir  

-   Les conseqüències de les expectatives

-   Estils de lideratge i els seus efectes 

-   Els models: del conductista al psicodinàmic

-   Alternatives al càstig: les conseqüències lògiques i naturals

-   Les emocions i la seva gestió vinculades a la gestió de l’aula

-  Clima i cultura escolar com a potenciador del benestar comú en el grup

 Objectius

-   Conscienciar de la importància de treballar els límits sense malmetre la relació i el vincle emocional entre els adults i els educands. 

-  Potenciar una comunicació emocional adequada i que ens ajudi a posar nom al sentiment.

-  Reflexionar sobre les estratègies més adequades per a una gestió positiva, que potenciï un bon clima a l’aula.

 Avaluació

Es proposaran diverses activitats; els participants podran escollir les que els siguin més engrescadores. 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »