« tornar

213005 - Ser convincents a través de la veu i del cos. La comunicació a l’aula presencial (i digital)

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Joaquim Casas Sanfeliu
Data de l'1 al 10 de juliol. De 16:00 a 19:00
Dies Síncron (a través de la plataforma Teams). Horari de sessions síncrones: dies 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia:

 Síncron (a través de la plataforma Teams).

Horari de sessions síncrones: dies 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol, 16 h a 19 h

 Descripció

La comunicació d’un docent depèn de saber controlar i dominar l’aula. Per la situació que hem viscut arran de la pandèmia, no només es tractarà el concepte a l'aula presencial en aquesta nova realitat, sinó també el domini de la classe en plataformes digitals: quines podem utilitzar, a més de com ho hem de fer servir per guanyar efectivitat.

 A través de la comunicació es pot transmetre més confiança i autoritat. Quins recursos (propis) podem usar per tal de tenir una comunicació persuasiva i efectiva a classe i a través d'una càmera. Amb aquest curs eminentment pràctic es treballarà la potenciació de les capacitats comunicatives.

 Metodologia

Eminentment pràctica. A la classe es donarà una part teòrica aplicable, s’hi  veuran audiovisuals i sobretot es faran exercicis a l'aula que podran aplicar-se en el dia a dia, tan personalitzats com sigui possible per crear un cert hàbit i fer pal·lesa una evolució positiva durant el curs i a partir de llavors. S’hi inclourà música i material fungible de suport tant per crear ambients favorables, com ara olors, materials diversos, etc., com per fer els  exercicis.

 Continguts

•  Presentació i introducció del curs

•  L’energia: multiplicar el missatge. Com captar l'atenció de l’alumnat. La distribució de l'energia en una classe digital i presencial

• El cos: el que transmetem en el cas presencial. La importància dels plans a través de la càmera. El llenguatge corporal a l’aula i a fora. Higiene postural

• La comunicació no verbal: descobrir què està pensant el nostre públic. Llegir i ser llegit. On s'ha de mirar? (presencial i digital)

• Les distàncies socials i la comunicació

• La  ventilació (respiració): controlar el ritme de l’auditori presencial. El treball de la ventilació. Com dominar-lo

• Relaxació: els silencis que comuniquen. Les pauses en el discurs. Els tipus de pauses en un discurs presencial i en un curs online

• La veu: la modulació, la dicció, l’articulació. Projecció. Higiene de la veu.

• El missatge: estructurar i adaptar el contingut

• El discurs: arribar a convèncer

• L'emoció: l'empatia amb l'audiència

• La salut dels docents i a l’aula (alumnat). Prevenció. Hàbits

• Exercicis pràctics adaptats a cada situació

 Objectius

• Identificar els recursos comunicatius personals que es poden utilitzar.

•  Adquirir tècniques per parlar en públic.

• Tenir coneixement d'algunes plataformes digitals per usar en videoconferències (ordinador, tauleta i mòbil) i nocions de com utilitzar-les per comunicar.

•  Dominar la comunicació no verbal (cara, mans, braços, peus).

• Dominar les tècniques comunicatives a través de la veu.

• Implicar i adaptar l’emoció en la comunicació. La comunicació emocional.

• Millorar el control de l'aula digital i presencial.

 

 

Avaluació

Es faran exercicis derivats del que s'expliqui a l'aula:

Activitats relacionades amb l'energia i com es regula en el discurs.

Exercicis ventilatoris per millorar la creativitat, l'autocontrol, la concentració, el ritme, la regulació dels nervis, el domini de l'aula, etc.

Exercicis corporals per crear una rutina i aconseguir una posada a punt del cos amb un escalfament muscular correcte i els estiraments adients.

Exercicis de veu, per treballar la dicció, la projecció, l'articulació i la vocalització, entre d'altres.

Exercicis d'expressió emocional i de treball de les emocions.

Tècniques de relaxació.

 

Observacions: Aniria bé a la classe anar amb roba còmoda i disposar d'una estoreta o tovallola i d'aigua per mantenir-se hidratat.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »