Tipus | Escola d'Estiu | ||||||
Àrea temàtica | Llengua i literatura | ||||||
Modalitat | Format virtual en temps real | ||||||
Nivell | Secundària | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Zeneida Sardà Homs | ||||||
Data | de l'1 al 10 de juliol. De 9:30 a 11:30 | ||||||
Dies | Síncron (a través de la plataforma Teams). Horari de sessions síncrones: 1, 2, 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol, de 9.30 h a 11.30 h | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 15 | ||||||
Preu |
|
Síncron (a través de la plataforma Teams).
Horari de sessions síncrones:1, 2, 5, 6, 7, 8 i 9 juliol de 9.30 h a 11.30 h
Aquest curs busca desvetllar l’interès de l’alumne a través d’un treball de recerca senzill que se centra únicament i exclusivament en les paraules.
No ens fixem en la història narrada, sinó en els efectes que el text produeix en el lector.
Llegim un text de 10 a 20 línees diferent en cada sessió.
Busquem els camins seguits per l'autor per produir els efectes que transmet el text. Cada camí és la peça d'un trencaclosques que construim al final de la sessió.
CONTINGUTS
Seleccionem per a cada sessió, un text d'unes 10 a 20 línees, extret de cada una de les novel.les que enumerem a continuació:
1/07/21-Victor Català, Solitud
2/07/21-Susana Tamaro, Vés on et porti el cor
5/07/21-Jesús Moncada, El cafè de la granota
6/07/21-Heminway, El vell i el mar
7/07/21-Maria Barbal, Pedra de tartera
8/07/21-Joseph Conrad, El cor de les tenebres
9/07/21-Albert Sanchez Piñol, La pell freda
Objectius
-Adquirir una nova tècnica per abordar els textos literaris que facilita i potencia la comprensió lectora alhora que converteix en un joc de descoberta el treball de l'alumne.
-Recuperar el plaer de la docència de la lectura.
L'avaluació es farà a partir de la participació activa de l'alumne a classe (80%) i d'un treball final que consistirà en la resolució d'un text literari seguint el mètode explicat durant el curs (20%).
Observacions: La metodologia utilitzada en aquest curs està pensada per ser aplicada a les classes d'ESO i de batxillerat.