« tornar

213204 - Una nova manera de llegir que estimula la lectura en l’alumne

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Zeneida Sardà Homs
Data de l'1 al 10 de juliol. De 9:30 a 11:30
Dies Síncron (a través de la plataforma Teams). Horari de sessions síncrones: 1, 2, 5, 6, 7, 8 i 9 de juliol, de 9.30 h a 11.30 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia:

Síncron (a través de la plataforma Teams).

Horari de sessions síncrones:1, 2, 5, 6, 7, 8 i 9 juliol de 9.30 h a 11.30 h

Descripció

Aquest curs busca desvetllar l’interès de l’alumne a través d’un treball de recerca senzill que se centra únicament i exclusivament en les paraules.

No ens fixem en la història narrada, sinó en els efectes que el text produeix en el lector.

 Metodologia

Llegim un text de 10 a 20 línees diferent en cada sessió.

Busquem els camins seguits per l'autor per produir els efectes que transmet el text. Cada camí és la peça d'un trencaclosques que construim al final de la sessió.

 Continguts

CONTINGUTS

 Seleccionem per a cada sessió, un text d'unes 10 a 20 línees, extret de cada una de les novel.les que enumerem a continuació:

 1/07/21-Victor Català,  Solitud

2/07/21-Susana Tamaro, Vés on et porti el cor

5/07/21-Jesús Moncada, El cafè de la granota

6/07/21-Heminway, El vell i el mar

7/07/21-Maria Barbal, Pedra de tartera

8/07/21-Joseph Conrad, El cor de les tenebres

9/07/21-Albert Sanchez Piñol, La pell freda

 Objectius

-Adquirir una nova tècnica per abordar els textos literaris que facilita i potencia la comprensió lectora alhora que converteix en un joc de descoberta el treball de l'alumne.

-Recuperar el plaer de la docència de la lectura.

 Avaluació

L'avaluació es farà a partir de la participació activa de l'alumne a classe (80%) i d'un treball final que consistirà en la resolució d'un text literari seguint el mètode explicat durant el curs (20%).

Observacions: La metodologia utilitzada en aquest curs està pensada per ser aplicada a les classes d'ESO i de batxillerat.