« tornar

213008 - Recursos i estratègies per tutoritzar treballs de recerca de batxillerat

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Anna Maria de Montserrat
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.

Descripció

El curs vol donar resposta pràctica a la necessitat d’orientar les professores i professors en la tutorització dels treballs de recerca de batxillerat, i ofereix els recursos i les estratègies necessàries per dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d’aprenentatge dels estudiants en el moment d’introduir-se en el món de la recerca.  

 Metodologia

La metodologia es basa en la interconnexió entre teoria i pràctica des d’una òptica interdisciplinària. Es faran sessions teoricopràctiques a partir de l’anàlisi de casos reals de treballs de recerca realitzats per estudiants de batxillerat.

Continguts:

  1. El treball de recerca (TdR) de batxillerat

Introducció: L’objectiu d’un treball de recerca de batxillerat. Què és i què no és un TdR de Batxillerat. El TdR en el currículum

Estructura: tema, hipòtesi/ objectius, marc teòric, disseny metodològic, recollida i anàlisi de dades i conclusions

Recursos de suport per a estudiants i tutors  

  1. El retorn de la recerca a la societat: la presentació oral, comunicació i divulgació del TdR com a socialització de la recerca: 

Finalitat

Recursos

Simposis, jornades, fòrums, articles, convocatòries de premis

  1. Les tutories amb els estudiants:

Tutories individuals i/o grupals. El paper del tutor i les condicions de l’estudiant

Assessorament d’entitats i universitats que donen suport a la recerca

Avaluació formativa i formadora

Recursos per desenvolupar les tutories

  1. L’avaluació del TdR: 

Modalitats d’avaluació: formativa, formadora, continuada i final 

Recursos per avaluar el procés i el resultat final del TdR

 Objectius:

            1.- Analitzar les competències que ha de desenvolupar l’estudiant de batxillerat en el procés de realització del treball de recerca.

            2.- Desenvolupar estratègies per a la tutorització individual i grupal dels treballs de recerca de batxillerat. 

            3.- Conèixer diversitat de recursos existents per al suport dels TdR

            4.- Elaborar una proposta de disseny, desenvolupament i avaluació del TdR per implementar en el centre educatiu.

 Avaluació:

L'avaluació es farà a partir de:

  1. Assistència i participació en les sessions del curs
  2. Elaboració d’una proposta de disseny, desenvolupament i avaluació de TdR contextualitzat en el propi centre educatiu

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »