« tornar

213007 - Introducció a la transformació educativa a l'aula. Metodologies actives

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Miquel Fernández Barta
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia

 Asíncron (únicament a través del Moodle)

 Descripció

Introducció a la utilització d'eines TIC que permeten transformar l'educació a l'aula i generar  espais d'autoaprenentatge i autoavaluació. Selecció d'eines i aproximació d'estratègies a l'aula.

 Metodologia

La metodologia és eminentment pràctica. Els assistents han de fer una reflexió sobre el paper del docent, de l'alumne i del grup en les activitats de l'aula o les generades en aquestes activitats.

El docent ha de contextualitzar les pràctiques que es facin dins l'entorn que li és propi a l’escola de procedència i adaptant-les segons les característiques específiques de l’alumnat.

 Continguts

1. El professorat i l’alumnat en la societat digital

2. La competència digital i la competència digital docent

3. Tasques col·laboratives entre alumnes

4. Metodologies actives: models diversos:

- Aprenentatge basat en problemes

- Treball per projectes

- Classe inversa

 Objectius

--Definir el paper del docent i el dels alumnes dins l'aula.

--Generar espais col·laboratius entre alumnes.

--Establir unes eines bàsiques o unes funcionalitats estandarditzades per  facilitar el treball col·laboratiu entre alumnes.

--Afavorir el treball actiu a l'aula i la coavaluació.

 Avaluació

L'avaluació comprèn:

--La participació en els fòrums de debat.

--La realització d'unes pràctiques mínimes amb les eines que s’hauran mostrat en el curs (o alguna altra d'equivalent).

--El disseny d'una miniunitat didàctica amb activitats per fer (amb objectius inclosos), agrupaments d’alumnes, eines i tasques a realitzar, i disseny de l'avaluació.

 

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »