« tornar

213012 - Introducció bàsica a l’Aprenentatge basat en projectes – ABP

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Laura-Agnes Boyd Cahué, Rosa Pérez Bohigas
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia asíncrona

 Es realitzarà mitjançant moodle

 Descripció

El curs consta de tres mòduls en els quals es presenten aspectes teòrics i pràctics bàsics que permeten introduir-nos al coneixement de l’enfocament Aprenentatge basat en projectes (ABP).

 Aquest curs s’adreça a professorat de cicle superior de primària i a professorat de secundària.

 Metodologia

La metodologia del curs es basa en la construcció de l’aprenentatge pas a pas.

A partir de l’input rebut, els participants desenvoluparan unes tasques pràctiques i, com a tasca final, un esquema amb els elements bàsics d’un projecte.

 Avaluació

L’avaluació és formativa i sumativa, és a dir, s’avaluen totes les activitats que es fan al llarg del curs així com la tasca final. El curs consta de tres blocs i els participants han de presentar un total de sis tasques (dues per bloc). 

 L’avaluació d’aquestes tasques és  formativa i es dona el feedback corresponent amb suggeriments de millora, si cal.

Per aprovar el curs cal que es presentin totes les tasques i que tinguin un resultat positiu en l’avaluació.

 Objectius

* Conèixer els principis bàsics de l’Aprenentatge basat en projectes (ABP)

* Situar la metodologia ABP en un context competencial

* Proporcionar eines per elaborar un projecte

* Promoure el desenvolupament de les habilitats cognitives i el pensament crític de l’alumnat

* Crear un esquema amb els elements bàsics d’un projecte

 Continguts

* Reflexió sobre la metodologia ABP.

* L’ABP i les competències.

* Conceptes bàsics per a l’elaboració d’un projecte.

* Rol del professorat en l’ABP.

* Desenvolupament dels processos cognitius dels alumnes.

* Creació d’un esquema amb els elements bàsics d’un projecte.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »