« tornar

213310 - Visió interdisciplinària de la història de l’art. L’ensenyament de la matèria adreçada a docents especialitzats en altres disciplines

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Mireia Martín Millán
Data del 10 al 20 de juliol. De 10:00 a 11:00
Dies Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron. Horari de sessions síncrones: 12, 13, 14, 15, 16, 19 de 10 a 11.30 h i 20 de juliol, de 12 a 13.30 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia:

Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron.

Horari de sessions síncrones: 12, 13, 14, 15, 16, 19 de 10 a 11.30 h i 20 de juliol, de 12 a 13.30 h

Descripció

Al llarg del curs es farà un recorregut artístic centrat en algunes obres (des de la prehistòria fins a les avantguardes del segle XX) o moviments artístics clau.  Es relacionaran amb continguts d'altres matèries indissociables de la història de l'art i es combinarà la teoria amb propostes metodològiques per al professorat, per facilitar-los l'ampliació dels coneixements en la matèria.

El curs està dirigit a docents de ciències socials no especialitzats en història de l'art.

 Metodologia

La formació combinarà classes teòriques amb sessions de treball individual per ampliar els coneixements i trobar nous recursos per aplicar a l'aula.

 Continguts

Repàs dels elements clau de les diverses manifestacions artístiques i moviments estètics des de la prehistòria fins a l'art del segle XX.

Iniciarem el viatge en algunes de les primeres manifestacions de la prehistòria, passant per les de les primeres civilitzacions a Egipte i Mesopotàmia. A continuació, coneixerem algunes obres des de l'antiguitat grega fins a la romana, i posarem les bases de l'art de l'edat mitjana.

Seguidament veurem l'evolució de l'art al llarg de l'edat mitjana, diferenciant l'art paleocristià, romànic i gòtic.

Ens centrarem després en la recuperació dels valors i elements de l'antiguitat clàssica en l'art del Renaixement i en veurem l'evolució fins a la cultura del Barroc.

I, finalment, entendrem l'evolució de les etapes anteriors que culmina en l'art dels segles XVIII-XX, vinculat a la història i filosofia contemporània.

L'evolució dels continguts no es farà de forma cronològica, sinó a partir de les relacions d'elements formals, estètics o conceptuals de diversos moviments distants en el temps.

 Objectius

L'objectiu principal de la formació és ampliar els coneixements del contingut,  vocabulari i estètica de la història de l'art dirigit per a docents de ciències socials no especialistes en aquesta disciplina.

Es treballarà a partir del currículum de ciències socials de secundària, en què s'inclou la història de l'art. D'aquesta manera, els docents es familiaritzaran amb el temari que es treballa a cada nivell de secundària.

La finalitat és teixir connexions entre manifestacions artístiques i les diferents disciplines.

Les sessions combinaran la teoria amb l'aportació de propostes metodològiques per treballar a l'aula de forma interdisciplinària amb altres matèries, si escau.

 Avaluació

S'avaluarà a partir de l'assistència i les intervencions dels assistents. Es valorarà l'aportació de propostes metodològiques.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »