« tornar

213311 - El repte d’ensenyar la cultura clàssica avui

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Ciències socials
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Gemma Fortea Domènech, Ignasi Vidiella Puñet, Meritxell Blay Boquera
Data del 10 al 20 de juliol. De 0:00 a 0:00
Dies Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Curs asíncron. Connexió mitjançant moodle en horari lliure.

 Descripció

Aquest curs està adreçat a professorat de secundària i batxillerat tant de l'àmbit de les ciències socials com de la cultura clàssica, llatí i grec i a qualsevol docent interessat en la cultura clàssica. S’enfoca amb un canvi de mirada en l’ensenyament/aprenentatge de la cultura clàssica, especialment del món grec, i ofereix un punt de vista més competencial i adaptat a les tres dimensions que es treballen segons el currículum actualitzat d’aquest 2021: la dimensió temporal i espacial, per tal de situar les cultures grecoromanes en la geografia i el temps; la dimensió patrimonial, a partir del que és proper a alumnes i docents i, en definitiva, la societat; i finalment, la dimensió lingüística i literària, amb una aproximació nova a l’ensenyament i posada en pràctica de les llengües llatina i grega, així com el llegat lingüístic que roman en les nostres llengües.

 

Metodologia

El curs serà 100% asíncron, en format Moodle i així es permetrà que els alumnes el duguin a terme al seu ritme, en el marc temporal exigit per l’organització.
 

Continguts

• Trets més significatius de la història de Grècia i Roma
• Geografia i organització territorial de la Grècia i Roma antigues
• La societat en el món antic
• Principals manifestacions artístiques grecoromanes en el seu context històric
• Mitologia grecoromana i religió
• Patrimoni historicoartístic i cultural grecoromà, i la seva conservació

Objectius

Analitzar les noves concrecions curriculars per reflexionar sobre les possibilitats educatives de la cultura clàssica a les aules.
-Aprendre a usar noves eines per ensenyar la cultura clàssica, fent-la atractiva per a l’alumnat, però mantenint-ne el rigor.
-Realitzar i plantejar activitats pràctiques sobre els temes proposats (lleure, escriptura, art, llengua) que impliquin l’assoliment dels diferents continguts i la capacitat d’embastar-los de manera conjunta.

Avaluació

L’avaluació es farà mitjançant tasques que demostrin que els alumnes han assimilat les diverses possibilitats d’enfocar un mateix tema de l’antiguitat en nivells i contextos educatius diferents. En cada tema es demanarà una tasca de comprensió i una tasca pràctica a l’aula a partir d’exemples. Per acabar, es demanarà una activitat al final de curs que en què el docent exemplificarà com duria a terme un tema concret en el seu entorn d’aula.


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »