« tornar

213705 - Eines 2.0 (nivell avançat): crea continguts online molt didàctics, integra animació i so, implementa l’entorn Google Suite en les teves creacions

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Aprenentatge amb tecnologies digitals
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Secundària
Coordinador
Professorat Xavier Medina Yrigoyen
Data del 10 al 20 de juliol. De 9:30 a 11:00
Dies Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron. Horari de sessions síncrones: 5 de juliol, 9.30 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Tipologia

Combinarà sessions síncrones amb treball asíncron.

Horari de sessions síncrones: 12 de juliol, 9.30 h

 Descripció

Possiblement ja fa temps que et mous en el món educatiu online, tens  experiència i et vols llançar a nous reptes, com ara generar, amb eines potents i visuals, recursos avaluatius, de gamificació, adquirir noves habilitats amb Google Suite i les seves eines, i implementar videotutorials, so, i publicació a Youtube-Studio.

En el curs anirem relacionant les diverses eines, i les anirem integrant entre si per crear espais online de publicació i per establir on visualitzar-les.

Caldrà tenir un compte de Gmail i la possibilitat d’enregistrar per mitjà de micròfon extern o intern.

Cal tenir navegador Google Chrome

Metodologia

Abans d’iniciar el curs s’enviarà un formulari de Google per valorar el nivell, les expectatives i els coneixements previs de les persones que volen fer el curs, i també per conèixer-ne els interessos i les necessitats. Això pot condicionar l’ordre del curs pel que fa a la programació.

 El desenvolupament del curs  tindrà en compte el ritme i les necessitats del grup. Les sessions estaran pautades per eines i blocs.

A cada secció de l’eina, se n’explicarà per escrit les característiques, pros i contres, i també s’enregistrarà un àudio amb algunes indicacions.

A continuació es presentaran videotutorials, seqüenciats per tal que l’alumnat pugui anar seguint els passos adients per dominar l’eina.

En cada eina es demanarà que l’alumne pugui crear un arxiu o publicació i el pengi en l’apartat de tasques.

També es podrà demanar puntualment la resposta d’un qüestionari, i la participació en el fòrum per compartir dubtes i/o parlar de l’eina.

Es valorarà saber dirigir un itinerari de sessions marcat a la plataforma Moodle i fer que l’alumne, per passar a una altra secció, hagi completat l'anterior o hagi generat un itinerari més lliure.

El formador acompanyarà els alumnes, amb la plataforma o des del correu electrònic, i també a partir dels fòrums que es puguin obrir i en la resolució dels dubtes.

Es farà ús del treball cooperatiu de l’alumnat, i s'afavorirà que es comparteixin les creacions per tal de fer un altre ús de l'eina tractada.

Es farà una connexió síncrònica per presentar  el curs.

 Continguts

 Integra imatge i so

1.- Vols fer un videotutorial online i publicar-lo? Podràs enregistrar la teva veu, afegir-hi música, posar-hi fletxes, assenyalar, incloure-hi figures geomètriques, organitzar-ho tot en carpetes. Publica el teu vídeo en diversos llocs.

2.- Youtuber educatiu? Vols tenir un canal de youtube on poder-hi publicar els videotutorials? Pública i treballa dins de Youtube-Studio per retocar els teus videos i millorar les teves creacions.

3.- Enregistra àudio, exporta un arxiu de so, barreja música, afegeix efectes i prova més eines online per enregistrar la teva veu. Publica-ho a la xarxa i fes que els teus alumnes interactuïn.

Crea continguts

4.- Educaplay: si vols generar els millors exercicis online per als teus alumnes, amb tipus de preguntes i formats diversos, has trobat la plataforma idònia, la qual et permetrà generar grups tancats d’alumnes, amb o sense registre, a partir d'un codi i proposant reptes.

5.- Genially: sí, Genially és una plataforma genial. Crea exercicis de preguntes en línia amb efectes visuals fantàstics i motivadors; genera reptes i  gamificació, amb preguntes decorades de manera efectista i fins amb un escape room!  Inclou presentacions d’animació  dinàmiques i interactives.

Interactua en la interfície de Google Suite

6.- Descobreix alguns trucs de Google Docs, que potser no coneixes:

utilitats pràctiques i interactivitat amb l’alumnat, amb la inclusió d'àudio, notificacions, dictat i comentaris. Treu el màxim partit de Google Doc i estigues al cas de les novetats de google.

7.- Avalua amb els formularis de google i fes enquestes. Crea proves puntuables i obtindràs resultats i opinions en el teu Drive.

8.- Google Sites: potser el coneixes, o n'has fet algun. Però potser et queden noves coses per descobrir: posar-hi un àudio fet per tu, crear pàgines visibles i invisibles, crear un disseny de persianes horitzontals i desplegables, inserir-hi   nous serveis de google o publicar-hi les eines que s'han treballat en el curs.

 Objectius

 1.- Conèixer les eines  presentades i les seves característiques.

2.- Conèixer la utilitat de cada eina en la tasca de gestió tècnica del mestre i les seves possibilitats per a l’etapa o nivell en què es treballa.

3.- Utilitzar eines tècniques exposades amb orientació didàctica i crear-ne exemples pràctics.

4.- Fer ús d’eines d’entorns per allotjar-hi continguts o per facilitar  la comunicació dels seus membres.

 Objectius específics

Objectiu 1:

El docent ha de ser capaç de generar material avaluatiu online adreçat als seus alumnes a partir de la inclusió de mitjans tècnics, lúdics i d’animació.

Objectiu 2:

El docent ha de ser capaç de gestionar els principals usos que ofereix Google Suite, en la creació d’un site, enriquir-lo i aplicar-hi el treball cooperatiu per mitjà de documents compartits.

Objectiu 3:

El docent ha de ser capaç de crear i gestionar  repositoris de continguts digitals atractius per a l’alumnat i útils pel mestre.

Objectiu 4:

El docent ha de ser capaç d’enregistrar àudios, incloure sons i músiques i generar un videotutorial adreçat als alumnes, posicionat a youtube o google drive.

 Avaluació

En l’avaluació es tindrà present:

●     El nivell d'assistència i connectivitat al curs: l’assistència al curs implica la realització de tasques.

●     Entrega de tasques i nivell de qualitat: de cada eina se n’haurà d’entregar algun exercici i també hi haurà la possibilitat d’entregar-ne més.

●      Participació en els fòrums: es debatran les possibilitats d' aplicar les eines, es plantejaran dubtes, per generar debat i aportar idees entre tots.

  En l’avaluació de tasques l’alumne haurà de fer els exercicis següents:

Tasca-1: Realització d’un videotutorial amb les eines Apowersoft, Screen o matic, amb contingut educatiu, i amb la possibilitat d’incorporar-hi música.

Tasca-2:Creació d’un canal de youtube per part de l’alumne en què caldrà posar-hi algun videotutorial retocat amb Youtube Studio.

Tasca-3: Enregistrament d’una producció sonora amb eines com ara Speakpipe, Online Voice Recorder, Vocaroo, Rev_onlinevoicerecorder, Audacity, amb la presentació de l’escaleta escrita. Es valorarà especialment la inclusió de barreges músicals i efectes de so amb l’eina Audacity, en l’enregistrament sonor.

L’alumne haurà d’indicar i posicionar l’arxiu de so per tal que els futurs alumnes puguin interactuar.

-  Tasca-4: Creació d’un arxiu online de gamificació amb l’eina Educaplay amb contingut educatiu, en què es valorarà el procés que hauria de fer l'alumne escolar per assolir l’objectiu final. (El professor que fa el curs triarà una de les moltes eines que ofereix Educaplay).

-  Tasca-5: Creació d’una presentació en format gamificació de les diverses plantilles que té Genially. Se'n valorarà la creativitat i l’aspecte lúdic.

-  Tasca-6: Creació d’un document compartit  de text a google docs, en què es valorarà que s'hagi fet ús de les eines Kaizena, àudio, comentaris, notificacions, dictat, etc.

-  Tasca-7: Creació d’un arxiu d’avaluació o enquesta amb els  formularis de google, i el seu conseqüent repositori de resultats. Se'n valorarà la creativitat en el contingut i format, així com la inserció d’altres elements multimèdia.

-  Tasca-8: Realització d’un lloc web de google, en què es valorarà la inclusió de les diverses eines treballades en el curs, així com el disseny i la utilització de les diverses prestacions que ofereix l’eina Site.

 La presentació de tasques s'indicarà en el calendari establert a principis de curs, i es valorarà que s'entreguin a temps.

L’alumne ha de presentar un mínim d’un 75% de les tasques proposades per tenir la certificació.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »