« tornar

213909 - Mindfulness per a educadors II

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Eines de millora personal i altres
Modalitat Format virtual en temps real
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Agustí Guisasola i Prados
Data del 10 al 20 de juliol. De 9:00 a 11:00
Dies Síncron (a través de la plataforma Teams): 12, 13, 14, 15, 16, 19 i 20 de juliol 9 a 11 h
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat100,00€

Síncron (a través de la plataforma Teams): 12, 13, 14, 15, 16, 19 i 20 de juliol  9 a 11 h

Descripció

Curs que complementa el curs Mindfulness per a educadors I, orientat a millorar l’atenció, reduir l’estrès i gestionar les situacions complexes en l’àmbit professional i personal. Emfasitza la capacitat d’aturar-se abans d’actuar, facilitant tant l’aprenentatge per respondre en lloc de reaccionar com l’adopció de maneres d’actuar més positives i eficaces.

Objectius

- Aprofundir en els temes tractats en el primer curs.

- Conèixer exercicis concrets per implementar-los a l’aula.

- Desenvolupar en docents i orientadors l’atenció plena per conrear l’equilibri emocional i reduir la influència dels nostres habituals patrons negatius de percebre i jutjar la realitat, en la vida personal i professional dels docents.

Millorar la regulació de les nostres emocions, ser receptius i prendre consciència de la nostra capacitat per modular-les (les emocions pròpies i les dels altres).

- Promoure la comprensió i el creixement personal, gestionant el lideratge, la comunicació, l’empatia, la creativitat i altres habilitats socioemocionals de manera eficaç.

- Experimentar l’atenció plena vivint el "l’aquí i ara" a través de la pràctica del mindfulness.

- Millorar el clima de l’aula i la posada en pràctica d’eines per a la prevenció i resolució de conflictes en professors i alumnes.

Continguts:

- Meditacions llargues i curtes, formals i informals, estàtiques i dinàmiques 

- La importància de l’atenció en l’aprenentatge i de la relaxació en la salut II 

- Els vuit moments mindful [ECT1] del dia. Dificultats, conscienciació i solucions 

- Les vuit actituds mindfulness: un paradigma ètic II 

- Clarificar l’estructura de la meditació per interioritzar-la 

- Pràctiques meditatives II: Body Scan (escaneig corporal), deambulant, atenció a la respiració, Mindful Eating (alimentació conscient), Metta, etc. 

- Com assolir l’hàbit de meditar per consolidar la pràctica per sempre 

- El paradigma del temps psicològic en el mindfulness i l’estrès, l’ansietat i altres trastorns II 

- La presència al Mindfulness versus el jo narratiu (ego) II 

- Integrar a la vida quotidiana la pràctica de l’atenció plena 

- Com aplicar el mindfulness a classe 

Avaluació

Les activitats són una sèrie d’exercicis vivencials on es veu si s’entra o no en l’experiència del mindfulness. També en la roda de comentaris experiencials cadascú pot veure on ha aconseguit arribar i si té els conceptes clars o els confon. Cada comentari, sigui teòric o vivencial, dels alumnes serà enriquit amb els de l’instructor expert en la matèria. Per tant, l’avaluació serà oral i es tindrà molt en compte la participació activa de l’alumnat.  

Material específic per al curs

 - Test d’autoobservació mindful. 

- Calendaris d’esdeveniments agradables i desagradables.

- Bibliografia addicional actualitzada (2020).

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »