« tornar

221001 - Dinàmiques creatives per motivar i dinamitzar l’aula

Tipus Escola de Tardor
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat En línia
Nivell Internivells
Coordinador
Professorat Mireia Asensio
Data Del 4 d'octubre al 15 de novembre de 2021 (connexions en temps real dilluns, de 18 a 20 h). De 18:00 a 20:00
Dies Dilluns
Adreça En línia
Total hores 15
Preu
Col·legiat55,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores55,00€
No col·legiat70,00€

Descripció

Si vols augmentar la participació, la concentració, la reflexió i el treball en equip del teu alumnat, aquest curs t'ofereix eines creatives per implementar a l’aula. El curs és totalment vivencial, i presenta dinàmiques clares i efectives que es poden integrar fàcilment en el disseny de tutories, classes, sessions pràctiques, assemblees, reunions, etc.
 

Metodologia

La metodologia és participativa i vivencial, i afavoreix el diàleg, la reflexió i l’intercanvi. Afavorirem les relacions connectant les persones, les experiències i els sabers. Practicarem amb eines com el diàleg socràtic, les cartes visuals, el cos i el moviment, l’art relacional, el joc i el coaching creatiu.

Calendari de connexions:

4, 18, 25 d'octubre de 18 a 20 h

15 de novembre de 18 a 20 h

Objectius

- Generar sessions a l'aula més participatives, creatives i transformadores

- Experimentar amb eines del coaching creatiu, l’art relacional, el joc i l'ecologia emocional
- Facilitar dinàmiques per aconseguir diferents objectius: aprenentatge significatiu, cohesió i vincles, motivació, generació d'idees, avaluació de procés i un tancament efectiu i afectiu.

 

Continguts

  1. Benvinguda i presentacions
  2. Per què volem dinamitzar l'aula i motivar l’alumnat (interessos, necessitats, expectatives)?
  3. Dinàmiques per trencar el gel
  4. Dinàmiques per energitzar
  5. Dinàmiques per enfocar
  6. Dinàmiques per potenciar la creativitat
  7. Dinàmiques de reflexió i avaluació
  8. Dinàmiques de tancament
  9. Tancament i avaluació del curs

Avaluació

 

Cal participar en les sessions síncrones i els fòrums.

Cal efectuar unes pràctiques mínimes amb les eines que s’hauran mostrat al curs i una reflexió sobre la pràctica.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »