Tipus | Escola d'Estiu | ||||||
Àrea temàtica | Llengua i literatura | ||||||
Modalitat | Virtual | ||||||
Nivell | Secundària i Batxillerat | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Rosa M. Cano Vallès | ||||||
Data | Del 4 al 8 de juliol. De 0:00 a 0:00 | ||||||
Dies | de dilluns a divendres | ||||||
Adreça | En línia | ||||||
Total hores | 15 | ||||||
Preu |
|
|
Tipologia: Asíncron (únicament a través del Moodle)
Aquest curs és un viatge per la cultura anglesa des de la prehistòria fins al segle XVI, per tal de promoure la competència sociocultural, literària i plurilingüe i les connexions interdisciplinàries entre l’anglès i les assignatures d’altres àmbits (història, geografia, literatura catalana i castellana, etc.). A més, volem donar les eines als professors per incloure aquests elements a les seves classes per motivar l’alumnat.
Curs interactiu amb moltes lectures i articles sobre els diversos temes, i elements audiovisuals, artístics i literaris que els alumnes hauran d’analitzar i comentar a través del fòrum de l’aula virtual Moodle.
Per assolir els objectius del curs, concentrant-nos en la dimensió cultural i plurilingüe i la competència en entorns digitals que marca el curriculum de l’educació secundària, es requereixen el següent:
1. Participació activa al curs a través del fòrum i els materials de l’aula virtual Moodle.
Per conèixer els elements bàsics de la cultura, l’art i la història anglesa els alumnes hauran de fer lectures d’articles per comentar al fòrum i hauran de veure i analitzar materials audiovisuals i exemples literaris. Aquest treball implica una vessant transversal i interdisciplinària que després hauran d’introduir a les seves classes en el futur i que posaran en pràctica en la seqüència didàctica que hauran de dissenyar com a element fonamental de l’avaluació d’aquest curs per integrar tots els coneixements de manera competencial.
2. Elaboració d’un test sobre aspectes culturals tractats al curs com a qüestionari per comprovar si s’han assolit els conceptes més importants.
3. Preparació d’activitats de tipus cultural per als seus contextos educatius seguint el model competencial del Departament, utilitzant un dels temes culturals treballats durant el curs adaptat al context educatiu dels professors que hi participen (secundària, cicles etc.) i integrant les diverses dimensions, continguts clau, etc. En cas que algun dels professors vulgui fer una seqüència CLIL transversal, també seria molt adient. Es valorarà positivament l’ús d’elements digitals en la preparació d’aquestes activitats (Padlet, Quizlet, etc.).
Un exemple de possibles activitats és comparar el llegat romà a Barcelona i a la Gran Bretanya (treball d’història i d’anglès amb CLIL).
Aquest curs pot ser interessant per als docents de llengua anglesa i específicament per a qui estigui interessat a presentar-se a les oposicions, perquè el temari inclou molts dels continguts socioculturals que es tracten al curs.