« tornar

223210 - Lectures prescriptives a segon de batxillerat. Aigües encantades i La plaça del Diamant

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Llengua i literatura
Modalitat Presencial i en format virtual
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Gerard Segura Magallón
Data Del 6 al 12 de juliol. De 16:00 a 19:00
Dies Dimecres, dijous, divendres, dilluns i dimarts
Adreça Escola Joan Pelegrí, c/ Consell de Cent,14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

 

Descripció:

En aquest curs aprofundirem en les dues lectures prescriptives de segon de batxillerat. Anàlisi, comentari i propostes didàctiques per treballar-les a l'aula i preparar l’alumnat per les PAU.

Metodologia:

Comentarem fragments dels textos i documents (audiovisuals, literaris, etc.) per  facilitar-ne la comprensió i estimular el debat.

La tasca del curs consistirà a produir materials didàctics de comentari de text i comprensió lectora.

Continguts:

  1. Aigües encantades: introducció, comentari i valoració.
  2. La plaça del Diamant: introducció, comentari i valoració.

 Avaluació:

Per assolir el curs cal fer un seguiment del 80% (mínim) de les sessions síncrones i lliurar dues tasques, una per lectura, al Moodle. Les tasques consistiran a desenvolupar una activitat d'aula. Caldrà descriure-hi l'activitat, definir-ne l'objectiu d'aprenentatge i precisar-ne l'avaluació. El primer dia de curs concretarem els formats i els requeriments.

L'objectiu del formador és elaborar un banc de recursos amb totes les aportacions dels participants i compartir-lo en acabat. En llistem alguns exemples:

  • Elaboració de preguntes tipus PAU (test i de reflexió) de les lectures (mínim, cinc per tasca).
  • Comentari de text pautat d'algun dels fragments, continguts o textos treballats al curs.
  • Una activitat creativa al voltant de la lectura que el docent cregui pertinent; p. ex., elaboració d'un resum de cada capítol de La plaça del Diamant en format audiovisual, píndola BookTube.

 


Selecciona un taller de cada bloc





« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »