« tornar

223006 - Recursos i estratègies per tutoritzar treballs de recerca de batxillerat

Tipus Escola d'Estiu
Àrea temàtica Metodologia d'aula i innovació educativa
Modalitat Semipresencial
Nivell Secundària i Batxillerat
Coordinador
Professorat Anna Maria de Montserrat
Data De l'11 al 15 de juliol. De 8:00 a 11:00
Dies Dilluns, Dimarts, Dimecres, Dijous, Divendres
Adreça Escola Joan Pelegrí. Consell de Cent, 14
Total hores 15
Preu
Col·legiat70,00€
Membres d'altres col·legis professionals o entitats organitzadores70,00€
No col·legiat105,00€

 


Si vols ampliar la teva certificació a 30 hores, matricula’t sense cost addicional al curs  223013 - Jornades Ser docent al segle XXI: Qui som, què fem i per què ho fem?

  •  Si t’interessa fer un tercer curs, només hauràs de pagar un suplement de 25 euros.
  • Recorda que els cursos de 30 hores són vàlids per al concurs de mèrits de la pròxima convocatòria d’estabilització de plantilles docents, així com per als estadis de promoció docent.
  • Cursos reconeguts dins el Pla de formació permanent de professorat del Departament d’Educació (gestió en tràmit).

 

Calendari:

Sessions virtuals: 11, 12, 14 de juliol

Sessió asincronica 13 juliol

Presencial 15 de juliol

Descripció:

El curs vol donar resposta pràctica a la necessitat d’orientar els professors en la tutorització dels treballs de recerca de batxillerat, tot oferint els recursos i les estratègies necessàries per poder dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d’aprenentatge dels estudiants pel que fa a la seva introducció al món de la recerca. 

 

Metodologia:

Es faran sessions teoricopràctiques a partir de l’anàlisi de documents i de casos reals de treballs de recerca elaborats per estudiants de batxillerat. La metodologia es basa en la interconnexió entre teoria i pràctica des d’una òptica interdisciplinària. 

 

Continguts:

1. El treball de recerca (TR) de batxillerat:

1.1 Introducció: L’objectiu d’un treball de recerca de batxillerat. Què és i què no és un TR de batxillerat. El TR en el currículum

1.2 Estructura: tema, hipòtesi, objectius, marc teòric, disseny metodològic, recollida i anàlisi de dades i conclusions

1.3 Recursos de suport als estudiants i als tutors 

1.4 Socialització i retorn social de la recerca

2. Les tutories amb els estudiants:

2.1 Tutories individuals i/o grupals. El paper del tutor o tutora i les condicions de l’estudiant

2.2 Assessorament i suport d’entitats i universitats que donen suport a la recerca

2.3 Avaluació formativa i formadora

2.4 Recursos per desenvolupar les tutories

3. L’avaluació del TR:

3.1 Modalitats d’avaluació: formativa, formadora, contínua i final

3.2 Recursos per avaluar el procés i el resultat final del TR

 

 

Avaluació:

L'avaluació es farà a partir de:

  • Assistència i participació a les sessions del curs.
  • Elaboració d'un document base que defineixi una proposta fonamentada de disseny, desenvolupament i avaluació dels TR, contextualitzat al centre educatiu.

 


« TORNAR       AFEGIR A LA CISTELLA »