Tipus | Escola d'Estiu | ||||||
Àrea temàtica | Eines de millora personal i altres | ||||||
Modalitat | Presencials | ||||||
Nivell | Internivells | ||||||
Coordinador | |||||||
Professorat | Francesc Sedó Capdevila | ||||||
Data | Del 6 al 12 de juliol. De 16:00 a 19:00 | ||||||
Dies | Dijous, divendres, dilluns, dimarts i dimecres | ||||||
Adreça | Escola Joan Pelegrí, c/ Consell de Cent,14 | ||||||
Total hores | 15 | ||||||
Preu |
|
|
Aquest curs vol ser una proposta d'eines i dinàmiques per aplicar a les classes o a la tutoria amb l'objectiu de cohesionar el grup classe i generar un espai de confiança i benestar per afavorir l'aprenentatge.
La metodologia del curs serà molt activa. Es treballarà des de l'experimentació i es fomentarà l'aprenentatge significatiu, l'aprenentatge des de les experiències que cadascú pugui aportar.
Les sessions s’iniciaran amb una breu exposició del tema a treballar per passar després a l'ús de dinàmiques col·lectives i individuals, presentació d'exemples i discussió, per treure conclusions i descobrir-ne l’aplicació a les aules.
La participació i la implicació dels components del grup serà important, però sempre des del respecte i atenent les individualitats de cadascú.
La part final es dedicarà a compartir el que ens ha aportat la sessió a partir d’un diàleg on tots podrem expressar la nostra opinió amb l’objectiu d’enriquir-nos i aprendre.
1. Educació emocional
1.1 Les competències emocionals
1.2 Propostes per treballar-les
2. Coaching
2.1 Definició i funcionament
2.2 La conversa en el coaching educatiu
2.3 Els objectius i el pla d'acció
3. Resolució de conflictes
3.1 Definició de conflicte
3.2 Causes i actituds
3.3 Propostes per treballar amb el grup classe
3.4 Eines de mediació
L'avaluació serà qualitativa. S'observarà la implicació i la participació de l'alumnat durant el curs i es faran dues activitats avaluables a l'aula, com, per exemple, l’escut i la roda de la vida.